موبایل‌های قاچاق از طریق شبکه تلفن همراه سرویس دریافت می‌کنند
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس:

موبایل‌های قاچاق از طریق شبکه تلفن همراه سرویس دریافت می‌کنند

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: علی رغم اهداف طرح ریجستری، برخی از تلفن‌های همراه قاچاق از طریق شبکه تلفن همراه کشور سرویس دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه کمیسیون با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع مشکلات اجرای طرح ریجستری تلفن همراه برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه گزارشی از مشکلات اجرای طرح ریجستری توسط کارشناسان کمیسیون و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شد که متأسفانه وجود این معضلات سبب شده علی رغم اهداف طرح ریجستری، برخی از تلفن‌های همراه قاچاق بتوانند از طریق شبکه تلفن همراه کشور سرویس دریافت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح ریجستری یکی از موفق‌ترین طرح‌های کشور در مبارزه با قاچاق است که توانسته توجیه قاچاق در مورد تلفن همراه را به نزدیک صفر برساند، اما متأسفانه به دلیل برخی از کوتاهی‌ها در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

خضریان تصریح کرد: در ادامه وزارت ارتباطات نیز گزارشی در خصوص اقدامات خود در این حوزه ارائه کرد که متأسفانه حاکی از ضعف جدی وزارت ارتباطات در اجرای صحیح این طرح است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: مقرر شد با توجه به اینکه هنوز اقدامات لازم برای حل این مشکلات توسط وزارت ارتباطات انجام نشده است، موضوع با محوریت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری شده و جلسات کارشناسی برگزار شود. همچنین گزارش انجام اقدامات ترک فعل‌ها توسط ستاد تا حداکثر یک ماه دیگر به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha