۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
جریمه ۳۵۲ میلیارد ریالی یک مشاور املاک
مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی اعلام کرد

جریمه ۳۵۲ میلیارد ریالی یک مشاور املاک

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پرونده یک مشاور املاک متخلف خبر داد و گفت: پرونده تخلف این مشاور املاک، به میزان ۳۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال در شعبه چهارم ملی ویژه رسیدگی شد.

به گزارش بازار، شهرام محسنی روز سه‌شنبه اظهارداشت: تخلف یک واحد مشاور املاک با شکایت شاکیان خصوصی توسط بازرسان راه و شهرسازی، اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنف مشاوران املاک موضوع را بررسی و پس از احراز تخلف، گزارش برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی ادامه داد: متهم علاوه بر پلمب و نصب پارچه به مدت ۱۰ روز و ممهور کردن جواز به مهر تخلف، به پرداخت ۳۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر گرانفروشی محکوم شد.

محسنی افزود: همچنین شعبه چهارم ملی ویژه متهم را به دلیل صادر نکردن صورتحساب و درج نکردن قیمت، در مجموع به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی از جریمه یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریالی متهم به پرداخت حق شاکی برای جبران خسارت خبر داد و میزان کل جزای نقدی این متهم را ۳۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال اعلام کرد.

وی به برخورد تعزیرات با تخلفات نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: شعب تعزیرات حکومتی سراسر کشور به ۴۶۰ پرونده تخلف گرانفروشی و کم فروشی نانوایی‌ها در ۴۸ ساعت گذشته رسیدگی و نانوایان متخلف را به پرداخت ۴۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کردند.

محسنی افزود: در رسیدگی به پرونده‌های نانوایان، سه نانوایی متخلف پلمب، یک واحد موقت تعطیل و بر سر در ۱۰ نانوایی نیز برای آگاهی مردم از تخلف، پارچه نصب شد.

به گفته محسنی، ۴۹ پرونده نانوایی در حوزه بهداشت نان هم رسیدگی و متخلفان به یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل جلسه ویژه آرد و نان با حضور رئیس این سازمان، گفت: اصانلو در این جلسه نان را قوت غالب مردم دانسته و ماموریت ویژه به سه شعبه مهم و ملی برای برخورد با متخلفان این حوزه را صادر کرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • mzmzmz IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 0
      معمولا مسئول نظارت بر مشاورین املاک بر عهده اتحادیه املاک هر شهر مربوطه است و بعدا سایر مراجعه رسیدگی . ولی تخلفاتی که قابل رسیدگی در اتحادیه املاک کدام موارد است.( البته باید مدارک وعدله و مستندات کاملی داشته باشید) طرح شکایت از مشاورین املاک و انوع تخلفات مربوطه : 1- گران فروشی ( گرفته کمیسیون بیشتر از نرخنامه همان شهر تخلف است )ده برابر