۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
بازتخصیص آب نامتعارف هزار واحد صنعتی
سخنگوی صنعت آب کشور اعلام کرد

بازتخصیص آب نامتعارف هزار واحد صنعتی

بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: طبق برنامه، تا پایان امسال در مجموع ۱۲۵ میلیون متر مکعب از منابع آب نامتعارف واحدهای صنعتی جایگزین می‌شود.

به گزارش بازار، عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب با اشاره به وضعیت حجم آب سدهای کل کشور گفت: ذخیره آب سدهای کشور نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۹ درصد کاهش داشته است و ورودی آب به مخازن تهران در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد بهتر شده است.

وی با اشاره به قانون پساب افزود: بر اساس بند «ع» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نیرو موظف است با همکاری وزارت صمت٬ منابع آب مصرفی صنایع و معادن بزرگ، پرآب بر و سودده را در یک چارچوب منطقی بازتخصیص کند و تا کنون حدود یک هزار واحد صنعتی سودده و پرآب بر شناسایی، منابع آب مصرفی آنها استحصال و منابع آب جایگزین آن‌ها شده است.

بزرگ زاده با بیان اینکه طبق قانون و زمانبندی صورت گرفته، آب نامتعارف این یک هزار واحد صنعتی بازتخصیص شده است، تصریح کرد: حجم آب مصرفی این یک هزار واحد صنعتی٬ حدود ۸۱۰ میلیون متر مکعب در سال است و شمار آنها به تدریج افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این واحدها غالبا در فلات مرکزی و کم آب کشور قرار دارند، ادامه داد: همه واحدهای صنعتی که ابلاغیه بازتخصیص را دریافت کردند موظف به جایگزینی منابع آب نامتعارف و آزادسازی منابع آب خود هستند و باید طبق قانون عمل کنند.

سخنگوی صنعت آب گفت: قرار است طبق برنامه٬ تا پایان امسال در مجموع ۱۲۵ میلیون متر مکعب از منابع آب نامتعارف واحدهای صنعتی جایگزین شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha