۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
پرداخت ۲ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان آسیب دیده کالپوش
فرماندار میامی در گفتگو با بازار خبر داد؛

پرداخت ۲ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان آسیب دیده کالپوش

میامی- آشوری، فرماندار میامی گفت: دو میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در اختیار کشاورزان و دامداران آسیب دیده از سیل در بخش کالپوش در اختیار قرار خواهد گرفت.

علیرضا آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین تصمیمات و اقدامات صورت گرفته در خصوص مردم آسیب دیده کالپوش بیان کرد: برای کاهش مشکلات مردم کالپوش ۶۶ تن بذر گندم تأمین شده و در اختیار مردم کالپوش قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ تن نهاده دامی مدت دار در اختیار بهره برداران کالپوش از اول آذر ماه در اختیار قرار خواهد گرفت، افزود: در تلاش هستیم تا مشکلات مردم در نواحی سیل زده کالپوش را کاهش دهیم.

فرماندار میامی همچنین بیان کرد: ۱۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ برای چاه‌هایی که خسارت دیده و نیازمند جابه‌جایی هستند، در نظر گرفته شده است.

آشوری با اشاره به اینکه دو میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در اختیار کشاورزان و دامداران بخش کالپوش در اختیار قرار خواهد گرفت، گفت: تاکنون ۱۷ تن آرد در کالپوش ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۷ هکتار مزارع چغندر قند بیمه بوده و غرامت پرداخت خواهد شد، افزود: ۱۵ تن شکر مخصوص سیل زدگان بخش کالپوش توزیع خواهد شد.

هفت تیم از عوامل انتظامی به کالپوش اعزام شدند

فرماندار میامی با بیان اینکه سه مدرسه در سیل کالپوش درگیر بودند که پس از ۴۸ ساعت بعد از سیل پاکسازی و به حالت عادی برگشته است، تاکید کرد: بازدید از عوامل فروش سوخت انجام شده و ذخیره سازی سوخت نیز صورت گرفته است.

آشوری با بیان اینکه تأمین و توزیع نهاده بذر و کود شیمیایی و اقلام تنظیم بازار توسط اداره تعاون روستایی و شرکت تعاونی روستایی کالپوش انجام شده است، گفت: یک و نیم میلیون متر مکعب مدیریت سیلاب انجام شده و در جلگه دانیال شش میلیارد تومان برای این امر، منظور شده است.

وی با بیان اینکه هفت تیم از عوامل انتظامی به کالپوش اعزام شدند، تاکید کرد: دو واحد گشتی نیز برای مراقبت از اموال مردم در مناطق سیل زده در منطقه حضور دارند.

فرماندار میامی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار دارد لایروبی سدها در شهرستان است، گفت: یکی از نیازهای ما در شهرستان میامی، ایجاد یک سالن مدیریت بحران در کالپوش است.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha