شیائومی پرفروش شد

شیائومی پرفروش شد

فروش شرکت شیائومی برای نخستین بار در دو سال گذشته، افزایش یافت که اتفاق خوبی برای این سازنده تلفن هوشمند چینی است.

به گزارش بازار، شیائومی در سه ماهه سوم سال میلادی جاری، ۷۰.۹ میلیارد یوان (۹.۹ میلیارد دلار) فروش داشت که بهتر از رقم ۷.۵ میلیارد یوان پیش‌بینی شده برای این شرکت بود. درآمد خالص شیائومی ۴.۹ میلیارد یوان بود که در مقایسه با ۴.۳ میلیارد یوان پیش‌بینی تحلیلگران، بالاتر بود.

شیائومی با وجود ابهامات پیرامون اقتصاد مصرف کننده، با عرضه لاین گوشی‌های شیائومی ۱۴، موفق شد رشد فروش خود را در فصل تعطیلات چین، احیا کند.

نشانه‌های رو به رشدی از سپری شدن دوران رکود بازار جهانی تلفن هوشمند دیده می‌شود. شیائومی و هواوی، پرچمدار رشد ۱۱ درصدی فروش تلفن هوشمند در چین در اکتبر بودند. هواوی که در اوت با عرضه گوشی میت ۶۰ پرو، در چین غوغا کرد، عامل نیمی از این بهبود فروش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند که شیائومی یکی از بزرگترین برندگان بهبود بازار باشد. ارزش بازار شیائومی از ژوئن با شور و هیجانی که پیرامون جدیدترین گوشی این شرکت وجود داشته است، حدود ۱۹ میلیارد دلار رشد کرده است.

لی جون، رئیس هیات مدیره شیائومی در پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد شیائومی بیش از یک میلیون دستگاه از گوشی سری ۱۴ خود را در هفته نخست اکتبر فروخته است. همچنین، هفته گذشته بالاخره نخستین جزئیات و تصاویر خودروی برقی شیائومی که یک سدان با پنج صندلی است، پس از این که مورد تائید پکن قرار گرفت، منتشر شد.

مشخص نیست که آیا شیائومی باید مجوزهای بیشتری برای خودروی برقی خود دریافت کند یا خیر، این خودرو توسط شرکت دولتی گروه خودروسازی پکن، تولید خواهد شد.

سیستم عامل «هایپر او اس» شیائومی که جدیدترین سیستم عامل این شرکت است، محصولاتش را از تلفن‌های هوشمند گرفته تا تلویزیون‌ها، به یکدیگر وصل می‌کند. این پلتفرم می‌تواند توسط خودروهای برقی هم استفاده شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شیائومی در تلاش برای ورود به فضای پررقابت خودروی برقی است اما از آنجا که این کار، مستلزم صرف زمان و هزینه زیاد است، این شرکت برای جبران این سرمایه گذاری سنگین ضروری، تلاش کرده است هزینه‌هایی مانند بازاریابی را محدود کند.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha