۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
احتمال ایراد شورای نگهبان به مصوبه افزایش سن بازنشستگی وجود دارد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

احتمال ایراد شورای نگهبان به مصوبه افزایش سن بازنشستگی وجود دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مصوبه افزایش سن بازنشستگی گفت: با تصویب این لایحه مشکلات صندوق‌های بازنشستگی رفع می‌شود اما در حوزه اشتغال دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش بازار، محمد کعب عمیر، درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی توسط مجلس بیان کرد: چالش اولیه کشور بحث بیکاری است و این مصوبه افزایش سن بازنشستگی بر خلاف این موضوع است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از سویی مشکلاتی مانند بحران صندوق‌های بازنشستگی با کاهش خروجی در این طرح تا حدودی برطرف خواهد شد؛ بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی اوضاع بحرانی را پشت سر می‌گذرانند که لازم است یک پشتیبان برای آن‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه افزایش سن بازنشستگی دارای مزایا و معایبی است ادامه داد: افزایش سن بازنشستگی استخدام جدید و ایجاد اشتغال را کاهش می‌دهد.

نماینده شوش در مجلس گفت: در این لایحه سقف سنوات لازم برای بازنشستگی ۶۲ سال تعیین شده در حالیکه شاغلین در این سن پتانسیل لازم را برای فعالیت ندارند، با این شرایط به‌نظرم این لایحه در شورای نگهبان مورد ایراد قرار می‌گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الحاقی ماده ۲۹ این لایحه یعنی افزایش سن بازنشستگی موافقت کردند. بر این اساس بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه به سنوات اشتغالشان اضافه می‌شود، این افزایش برای افرادی با سابقه ۲۰ تا ۲۵ سال به ازای هر سال سه ماه، برای افرادی با ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت به ازای هر سال چهارماه و برای بیمه پردازانی که تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha