۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
اعمال افزایش ۳۰ درصدی قیمت برای تایر سازان
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت اعلام کرد

اعمال افزایش ۳۰ درصدی قیمت برای تایر سازان

منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت گفت: تا تصمیم گیری نهایی بر اساس اسناد مالی شرکت‌های تولید تایر، آن‌ها مجاز هستند به طور علی الحساب ۳۰ درصد افزایش قیمت را اعمال کنند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اعلام این مطلب از تشکیل پرونده برای یک واحد متخلف تولید تایر به ارزش ۱۱ میلیارد ریال خبر داد.

وی، درباره افزایش قیمت لاستیک افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته در جلسه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد به طور علی الحساب ۳۰ درصد افزایش قیمت تایر شرکت‌های تولیدی مربوطه اعمال شود تا پس از ارایه اسناد کامل، قیمت تمام شده محصولات هر شرکت توسط این سازمان بررسی و اقدام لازم صورت گیرد.

همچنین به گفته وی اخیرا"نواقص اسناد مالی شرکت‌های مذکور رفع و مراتب از سوی دفتر بررسی قیمت در حال رسیدگی است.

منایی در ادامه درباره گران‌فروشی شرکت‌های تایرسازی نیز گفت: امسال گزارش تخلفی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به سازمان حمایت اعلام نشده، اما بر اساس شکایت دریافتی و بررسی فعالیت یکی از شرکت‌های تولید کننده در خصوص قیمت فروش تایر در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، پرونده آن واحد به دلیل گرانفروشی به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال برای این سازمان محرز و لذا اقدام لازم برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی انجام شده است.

اوایل خرداد ماه ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و ارز تخصیصی به این گروه کالایی، نیمایی شد که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر باتوجه به اینکه ۴۰ درصد ارزش مواداولیه را مواداولیه خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهد، هرگونه تغییر نرخ ارز به میزان این ۴۰ درصد مستقیما بر قیمت تمام‌شده اثرگذار است و آن را افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۲۵٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha