۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
هوش مصنوعی می‌تواند به حفظ امنیت شبکه بانکی کمک کند
مدیر ارشد امنیت اطلاعات بانک مرکزی:

هوش مصنوعی می‌تواند به حفظ امنیت شبکه بانکی کمک کند

مدیر ارشد امنیت اطلاعات بانک مرکزی گفت: رتبه پنجم بازیگران تهدید در حوزه سایبری در جهان مرتبط به حوزه مالی و بانکی است.

به گزارش بازار، امین مهاجر؛ مدیر ارشد امنیت اطلاعات بانک مرکزی در نشست تخصصی «امنیت در بانکداری هوشمند» که در جریان دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد، اظهار کرد: بانکداری در گذر زمان از بانکداری نسل اول آغاز شده و در حال حاضر شاهد بانکداری نسل چهارم هستیم. بانکداری نسل چهارم مبتنی بر هوش مصنوعی، بانکداری باز، سیستم بلاکچین و از این دست فناوری‌ها است. این نسل شامل طیف گسترده‌ای از خدمات آنلاین و الکترونیکی از جمله وب سایت‌های بانکداری الکترونیک و سایر خدمات الکترونیکی است.

وی افزود: بانکداری هوشمند دارای ویژگی‌های مختلفی از قبیل پیش‌بینی‌های مالی شخصی، تجزیه و تحلیل پیش‌گویانه، جهت یاب‌ها، دستیارهای صوتی و سایر موارد است. نمونه دستیار صوتی در داخل کشور وجود دارد که مرکز ملی انفورماتیک امروز از آن رونمایی کرد. بانکداری زمانی هوشمند خواهد شد که بتوانیم تمام سناریوهای مجرمانه را از طریق هوشمندسازی پیش‌بینی و از آن‌ها پیشگیری کنیم.

مهاجر ادامه داد: امنیت اطلاعات امنیت هر چیزی شامل اطلاعات سیستم‌ها و داده‌های دیگر است و امنیت سایبری شامل جلوگیری از هرگونه مخاطره در حوزه سایبری است. یکپارچه سازی، دسترسی‌پذیری و حریم خصوصی از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در حفظ امنیت بانکداری هوشمند باید به آن توجه شود.

مدیر ارشد امنیت اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به اینکه رتبه پنجم بازیگران تهدید در حوزه سایبری در جهان مرتبط به حوزه مالی و بانکی است، گفت: هوش مصنوعی در هوش تحلیل، خودکارسازی امنیت و پیش‌بینی کاربرد دارد. از هوش مصنوعی می‌توان برای حفظ امنیت شبکه بانکی استفاده کرد. البته خودش هوش مصنوعی نیز با مخاطرات امنیتی مواجه است که باید به آن‌ها نیز توجه شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha