۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
طرح جامع ۵۰ ساله منابع آب در مازندران تدوین شود
معاون استاندار مازندران:

طرح جامع ۵۰ ساله منابع آب در مازندران تدوین شود

ساری- توکلی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خواستار تدوین طرح جامع مدیریت منابع آب استان برای ۵۰ سال آینده شد.

احمد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار میزان سیلاب رودخانه تلار قائم‌شهر در بارندگی اخیر را ۱۲۷ میلیون متر مکعب اعلام و خاطرنشان کرد: تجن ساری ۹۴ و آغوزکتی نور ۵۴ میلیون متر مکعب آورد سیلاب داشتند که بیشترین آوردها مربوط به این رودخانه ها بود.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۳۸ میلیون متر مکعب آب پشت سدها مازندران اکنون ذخیره شده است، گفت: ذخیره سدها در حداقل تراز قرار دارند و با توجه به شرایط جوی آبان امسال، اندکی امید بخش بود و امید آن می‌رود تا حوزه آبریز سدهای استان در زمستان امسال شاهد بارش و نشست برف باشیم.

توکلی با اشاره به اینکه پائیز پر تنش بارانی داشتیم که بیشترین بارش در میان بند اتفاق افتاد، اظهار کرد: بیشترین بارش در عرصه جنگلی رخ داد و آبان ماه پر بارش ترین ماه بارندگی کشور بود و امسال بیشترین باران را در میان استان ها با معدل ۱۵۰ میلیمتر در آبان را استان مازندران داشت.

وی ادامه داد: این نوع رژیم بارشی ضرورت احداث تاسیسات تنظیمی را نمایان می کند و بایستی طرح جامع مدیریت منابع آب در استان را برای ۵۰ سال آینده تدوین کرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha