۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
تسهیل اعتبارسنجی به کمک بانکداری هوشمند
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی مطرح کرد

تسهیل اعتبارسنجی به کمک بانکداری هوشمند

قربانی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: بانکداری هوشمند فرایندهای اعتبارسنجی مشتریان را تسهیل می‌کند.

به گزارش بازار، پیمان قربانی؛ رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بیان کرد: استقبال از همایش نسبت به سال قبل افزایش داشته و حجم مقالات نیز بیشتر شده که این موضوع نشان می‌دهد صنعت بانکداری الکترونیک رو به رشد است.

وی افزود: در عصر داده آن چیزی که بانکداری نوین را از نسل‌های پیشین متمایز می‌کند قابلیت خلق ارزش از طیف گسترده‌ای از داده‌های ساختار یافته و ساختار نیافته است. علی‌رغم پیشرفت‌های جدی صنعت بانکی در بانکداری دیجیتال هنوز تا استقلال کامل داده محور فاصله زیادی وجود دارد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تأکید کرد: امروزه بانک‌ها به حجم بالایی از داده‌های مشتریان دسترسی دارند که منبع مهمی برای خلق ارزش است. در سال‌های اخیر موسسات مالی برای بهبود تجربه مشتری در کانال‌های مختلف ارائه خدمات بانکی اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه دیجیتال کردند، با این وجود بانک‌ها به عنوان بازیگران سنتی این صنعت از رقبای خود در شناسایی و تبیین رفتار مردم جا ماندند که این مسئله در شکاف میان انتظارات مشتریان با خدمات ارائه شده بانکی مشهود است.

قربانی یادآور شد: تحقق بانکداری هوشمند نیازمند تحقق سه مورد است که شامل ارتباط با مشتری، امور داخلی بانک و تنظیم گری و نظارت بانکی است. بانکداری هوشمند علاوه بر تاکید بر بازآفرینی ارتباط با مشتری باعث ایجاد تحولی اساسی در لایه داخلی بانک نیز می‌شود.

وی بیان کرد: فناوری هوش مصنوعی در بانکداری داده محور کلیه امور مربوط به مدیریت ریسک، کشف تقلب و اعتبارسنجی را تحت تحولات بنیادین قرار می‌دهد به طوری که با ارتقای فرآیندهای بانکی هزینه عملیاتی بانک کاهش پیدا می‌کند همچنین در بانکداری الکترونیک فرآیند اعتبارسنجی و تسهیل دسترسی مشتریان فراهم می‌شود.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: دارایی‌های منجمد و تسهیلات غیر جاری از جمله مشکلاتی است که نظام بانکی با آن روبه رو است که بانکداری هوشمند می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

قربانی بیان کرد: بانکداری هوشمند شامل چهار محور با عنوان‌های آثار بانکداری هوشمند، نقشه راه بانکداری هوشمند، تجربه مشتریان و سیاست گذاری هوشمند می‌شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha