۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
رشد ۱۳۹ درصدی فروش شرکت صنعتی سپنتا در ۷ ماهه
بازار گزارش می دهد؛

رشد ۱۳۹ درصدی فروش شرکت صنعتی سپنتا در ۷ ماهه

رشد ۱۳۹ درصدی فروش فپنتا در ۷ ماهه نشان می دهد که این شرکت تحت تاثیر نوسانات بازار جهانی قرار نگرفته و سودآوری شرکت همچنان صعودی است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت صنعتی سپنتا با نماد فپنتا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۳۰۲ معادل ۱۴۴.۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.
فپنتا با سرمایه ثبت شده ۱۰۲.۹ میلیارد تومان طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳۷۸.۷ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۹ درصد رشد داشته است.
براساس تابلو معاملات این سهم در یک سال بیشتر از ۱۰۰ درصد بازدهی داشته و در شش ماهه هم با وجود اینکه بورس اصلاحی حدود ۳۰ درصد داشته کمتر از ۶ درصد افت داشته است و با توجه به اینکه
در نماد فپنتا هفته گذشته تعداد ۵۰۰ هزار سهم به صورت بلوکی معامله شد و خریدار و فروشنده سپنتا در این معامله بلوکی حقوقی بودند. این موضوع نشان می دهد با وجود اینکه در یک ساله بازدهی خیلی خوبی ثبت کرده اما بازهم ارزنده است.
این نماد در مجمع سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم سود نقدی ۱۷۶ تومانی تقسیم کرده که ۷۰ درصد از ارزش سود سالانه شرکت بوده است، بنابراین سرمایه گذارانی که سهام این شرکت را در یک سال اخیر خریداری کرده اند توانسته آمد سودی ۱۰۰ درصدی ببرند.
در چند ماه گذشته بازار جهانی محصولات معدنی و فلزی علاوه بر اینکه نوساناتی داشته با رکود هم همراه بوده، به همین دلیل بسیاری از شرکت های معدنی و فولادی با کاهش درآمد صادراتی مواجه بودند و حتی برخی شرکت های که در بازار داخلی عرضه می کنند با کاهش تولید و درآمد فروش مواجه شده اند.

کد خبر: ۲۵۶٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha