۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
ادامه پیوستن شرکت های بزرگ به صف تحریم کنندگان انتشار پیام بازرگانی در توئیتر
ورود جنگ اسرائیل و حماس به عرصه بازرگانی؛

ادامه پیوستن شرکت های بزرگ به صف تحریم کنندگان انتشار پیام بازرگانی در توئیتر

نشریه گاردین از تصمیم سه شرکت بزرگ آی بی ام، اپل، سونی پیکچرز و دیزنی برای توقف سفارش پیام بازرگانی در شبکه اجتماعی توئیتر (ایکس) خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشریه گاردین از تصمیم سه شرکت بزرگ آی بی ام، اپل و دیزنی برای توقف سفارش پیام بازرگانی در شبکه اجتماعی توئیتر (ایکس) خبر داد.

به گفته گاردین، شرکت های بزرگ دیگری نیز با انتشار بیانیه های مستقل، از تصمیم مشابه با اپل خبر داده اند. تاکنون شرکت های سونی پیکچرز، وانرز بروس، پارامونت، ان بی سی و لاینز گیت نیز از اقدامی مشابه خبر داده اند.

گفته می شود این اقدام شرکت های مذکور، در راستای حمایت ایلان ماسک از انتقاد علیه جامعه یهودیان صورت گرفته است. ماسک روز چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به کامنت یکی از کاربران توئیتر که نوشته بود: جامعه یهودیان با وانمود به عدم محبوبیت در میان دیگران به دنبال نفرت پراکنی هستند؛ با تایید این کامت، ذیل آن نوشت: حق با شماست.

این اقدام ماسک منجر به اعتراض شدید به وی و شبکه اجتماعی توئیتر که تحت مالکیت او شده است.

این انتقادات تا جایی پیش رفت که کاخ سفید و کمیسیون اروپا نیز از این اقدام ماسک انتقاد کرده و وی را به داشتن افکار نژادپرستانه و ضد یهودی متهم کردند. همچنین تاکنون بیش از ۱۵۰ خاخام یهودی در سراسر جهان از شرکت های بزرگ خواسته اند تا تبلیغات خود در شبکه اجتماعی ایکس را متوقف نمایند.

لازم به ذکر است؛ تبلیغات بخش بزرگی از درآمدهای توئیتر را تشکیل می دهد. به طوریکه شرکت اپل به تنهایی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سال آگهی بازرگانی در این شبکه اجتماعی بزرگ درج می نمود که اکنون متوقف شده است.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha