۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
۱۱۰ بیمارستان با بیمه سلامت قرارداد ندارند
مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت:

۱۱۰ بیمارستان با بیمه سلامت قرارداد ندارند

تاجبخش، مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: بیش از ۵۸ هزار مرکز درمانی با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، اما هنوز ۱۱۰ بیمارستان با بیمه سلامت قرارداد ندارند.

به گزارش بازار، کیوان تاجبخش افزود: هم اکنون ۵۸ هزار مرکز طرف قرارداد مستقل با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و با مراکز غیر مستقل بیش از ۱۶۰ هزار مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

وی گفت: این مراکز شامل پزشکان، مطب‌ها بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و همه مراکز درمانی می‌شوند که نسبت به پارسال افزایش ۷ درصدی داشته است.

تاجبخش با بیان اینکه همه مراکز دولتی، غیر دولتی، خصوصی، غیر خصوصی و خیریه شامل این مراکز می‌شوند، ادامه داد: البته همه بیمارستان‌های دولتی و دولتی دانشگاهی با بیمه سلامت قرارداد ندارند و همچنین ۸ بیمارستان دولتی غیر دانشگاهی هم با بیمه سلامت طرف قرارداد نیستند.

مدیر کل نظارت بر خدمات بیمه سلامت گفت: در بخش خصوصی هم بیمارستان‌های متعددی با ما قرارداد ندارند، البته امیدواریم با قرارداد جدید که در شورای عالی بیمه تصویب شده شاهد افزایش مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت باشیم.

وی افزود: تقریبا همه داروخانه‌های کشور با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، ۱۳ هزار و ۹۳۱ داروخانه، ۲۰ هزار ۸۰۴ مطب، ۲ هزار ۳۹ درمانگاه و ۲ هزار ۴۴۰ آزمایشگاه به صورت مستقل با بیمه سلامت قرارداد دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. بیشترین رشد در این زمینه مربوط به استان تهران است، چون تعداد بیشتری از مراکز در این استان قرار دارند.

تاجبخش ادامه داد: ۱۱۰ بیمارستان در کشور هستند که قراردادی با بیمه سلامت ندارند.

وی با بیان اینکه قراردادها به صورت سیستمی بسته می‌شود، ادامه داد: بیمه سلامت به صورت غیر حضوری درخواست مراکز برای عقد قرارداد را بررسی می‌کند و به صورت ۲۴ ساعته نتیجه را اعلام می‌کند. در این روند اگر نقص مدارک یا نیاز به مراجعه حضوری باشد به مراکز اعلام می‌شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha