۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
پنجره واحد خدمات برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی می‌شود
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

پنجره واحد خدمات برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی می‌شود

نمایندگان مردم در مجلس وزارت کاررا مکلف کردند پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به طور کامل راه‌اندازی کند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ت) ماده ۳۱ اصلاحی لایحه مذکور با ۱۵۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سیدسلمان ذاکر در مخالفت با بند مذکور با بیان اینکه دولت نباید با روحیه نقادی به موضوع اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین نگاه کند، گفت: مردم انتظار دارند دولت از آنها حمایت کرده و باید با اغماض به این موضوعات نگاه کند و تمام جزئیات درآمدی مردم را رصد نکند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه دولت باید زمینه رفاه را برای مردم فراهم کند، تأکید کرد: کالابرگ گران به درد مردم نمی‌خورد، آنها به پول نیاز دارند.

احد آزادی خواه در موافقت با بند مذکور با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی نبود زیرساخت مناسب برای درج اطلاعات و داده برای تصمیم‌گیری است، در همین راستا در جلسه‌ای از رئیس جمهور درخصوص عدم اجرای قانون و توزیع کالابرگ سوال کردم و ایشان نبود زیرساخت کافی را دلیل اصلی عدم اجرای این قانون دانستند، از این رو باید تلاش کنیم که این سامانه و پنجره اطلاعاتی راه‌اندازی و اطلاعات با دقت در آن درج شده و خدمات‌رسانی به صورت منظم انجام شود.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در تشریح این بند از ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم تأکید کرد: در این بخش تنها دسترسی اطلاعات به وزارت کار داده می‌شود و تمامی اقدامات با رعایت اصول محرمانگی خواهد بود.

براساس بند (ت) ماده ۳۱ اصلاحی لایحه مذکور؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است تا پایان سال اول اجرای برنامه، پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به طور کامل راه‌اندازی نماید. دستگاه‌های اجرائی که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق این پنجره ارائه دهند. متقاضیان دریافت حمایت‌ها نیز باید از این طریق برای دریافت حمایت‌های مذکور اقدام کنند.

در پایان دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز تأکید کرد: این بند باید شامل زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و نیز با رعایت قانون اصلاح ساختار بودجه درخصوص سطح دسترسی برای پنجره واحد باشد.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha