۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
انسداد ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز توسط امور منابع آب تهران و پردیس
طی یک هفته کاری صورت گرفت؛

انسداد ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز توسط امور منابع آب تهران و پردیس

در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی یک هفته کاری با انسداد ۲۲ حلقه چاه غیر مجاز از خروج ۴۳۵ هزار و ۶۰۰ متر مکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش بازار، وحید مرادی نسب افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی جهت اخذ دستور قضایی و همچنین اجرای آن توسط همکاران بازرسی و نظارت طی یک هفته کاری، ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در شهرستان‌های تهران و پردیس در مجموع با دبی ۲۲ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

مرادی نسب با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۵۶٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha