۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
فعال شدن پایش لحظه‌ای سرزمینی در مدیریت بحران کل کشور ضروری است
رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

فعال شدن پایش لحظه‌ای سرزمینی در مدیریت بحران کل کشور ضروری است

زنجان- رییس سازمان مدیریت بحران کشور بر لزوم ضرورت فعال شدن پایش لحظه‌ای سرزمینی در مدیریت بحران کل کشور تاکید کرد و گفت: نسبت به کاشت یک میلیارد نهال برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدحسن نامی شامگاه شنبه در جریان برگزاری مانور سیل و زلزله ر محل سد تهم شهر زنجان، در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از اثرات زیان‌باری که بر سلامت آحاد جامعه تاثیر می‌گذارد، مقوله بیابان‌زایی است.

وی اظهار کرد: امروز سلامت جامعه به واسطه همین بیابان‌زایی که باعث ازدیاد گرد و غبار و ریزگردها می‌شود، در خطر است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید به دنبال کاهش مخاطرات و تهدیدهایی باشیم که پیرامون ما رخ می‌دهد و از ۶۴ مخاطره‌ای که امروز در جهان شناخته شده، ۴۴ مورد در ایران روی داده و همین امر، ضرورت حفظ آمادگی، پیشگیری، بازسازی و بازتوانی را در کشور دوچندان می‌کند.

نامی بر لزوم ضرورت فعال شدن پایش لحظه‌ای سرزمینی در مدیریت بحران کل کشور تاکید کرد و گفت: این امر باعث می‌شود تا مسئولان بتوانند دستورهای لازم را با توجه به رصد نقطه‌ای که انجام می‌دهند، صادر کنند.

وی گفت: برای برون‌رفت از این مشکل هیچ چاره‌ای جز حفظ فضای سبز موجود نداریم و در همین راستا نسبت به کاشت یک میلیارد نهال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ نوع چالش بزرگ، جهان را تهدید می‌کند که موضوع بیابان‌زایی یکی از این موارد است و همچنین کمبود آب نیز جزو عواملی است که جهان با این چالش‌ها دست به گریبان است.

کد خبر: ۲۵۶٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha