۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
شناسایی ۱۷ فروچاله اطراف کبودراهنگ| کشت‌های بی‌رویه بحران ایجاد کرده است
نماینده مردم کبودراهنگ در مجلس عنوان کرد:

شناسایی ۱۷ فروچاله اطراف کبودراهنگ| کشت‌های بی‌رویه بحران ایجاد کرده است

همدان - نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس بااشاره به شناسایی ۱۷ فروچاله اطراف کبودراهنگ گفت: کشت‌های بی‌رویه برخی محصولات بدون مدیریت، منطقه را به بحران تبدیل کرده است.

به گزارش بازار؛ فتح‌الله توسلی در جشنواره خیرین آبرسان شهرستان بهار با بیان اینکه تغییر اقلیم شرایط کشور را کاملا متحول کرده است، اظهار کرد: کاهش نزولات آسمانی باعث تخلیه سفره‌های زیرزمینی شده و شرایط بحرانی است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز مطالعات از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی ۴۱۰ محدوده به عنوان محدوده ممنوعه قرار گرفته است، گفت: بیش از ۱۷ فروچاله در اطراف کبودراهنگ داریم که هم کشاورزی و هم زندگی مردم را تهدید می‌کند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه تهدید آب در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه سلامت نیز مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است، افزود: با این روند افراد مولد را نیز از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه کشت‌های بی‌رویه برخی محصولات بدون مدیریت، منطقه را به بحران تبدیل کرده است، گفت: ادامه این روند قطعا چالش جدی و بحران ایجاد خواهد کرد و باید مدیریت درستی در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

توسلی تاکید کرد: طبق برآورد کارشناسان آبفا مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکل در روستاها و شهرها نیاز است که با توجه به پیگیری که داشتیم در یک مرحله ۱۳۵ میلیارد تومان و دوباره ۵۸ میلیارد تومان محقق شد و ما توانستیم ۱۰ برابر منابع استان را از مرکز اخذ کنیم.

وی گفت: پیگیری برای تخصیص سهم آب از سد تالوار نیز صورت گرفته و در سفر وزیر نیرو دستور آن داده شد و امور آب مطالعات آن را انجام داده است‌.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه این پروژه قریب به هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و وزارت نیرو و امور آبفا تامین خواهد کرد، گفت: این حق مردم بهار و کبودراهنگ است که به این مناطق توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha