۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
ارزش سویای خریداری شده در مازندران ۶۴۱ میلیارد ریال است
مدیرکل غله مازندران:

ارزش سویای خریداری شده در مازندران ۶۴۱ میلیارد ریال است

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید دو هزار تن سویا به ارزش ۶۴۱ میلیارد ریال از کشاورزان استان خبر داد.

عباسعلی وفایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار از پرداخت بخشی از بهای سویای خریداری شده از کشاورزان خبر داد و اظهار کرد: سیاست های حمایتی دولت از کشت دانه های روغنی به منظور تامین نیاز داخلی، مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و پس از اجرای طرح خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری، این بار دو هزار و ۸۸ تن سویا به ارزش ۶۴۱ میلیارد ریال تا امروز از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

وی با اعلام اینکه ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان راه اندازی شده است، اظهار داشت: در راستای اجرای سیاستهای حمایتی دولت از کشاورزان و برنامه های ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران هم اکنون با فعالیت ۹ مرکز در شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری و جویبار در حال اجرای عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا است. عوامل تشخیص و ذیحساب اداره کل غله، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در این مراکز حضور دارند.

وی با اشاره به گذشت یک ماه از تحویل اولین محموله سویا به مراکز خرید استان مازندران اعلام کرد: تاکنون مبلغ ۴۸۸ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان سویا کار مازندرانی به حساب آنها واریز شد.

وفایی نژاد همچنین افزود: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان است.

کد خبر: ۲۵۶٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha