۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کشاورزی پیشران توسعه کردستان/سرانه درآمد مردم استان پایین است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

کشاورزی پیشران توسعه کردستان/سرانه درآمد مردم استان پایین است

سنندج – محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان حمایت از بخش کشاورزی را پیشران توسعه استان عنوان کرد و بر حمایت از بخش کشاورزی کردستان به عنوان یک اولویت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر محمدی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیریه صندوق توسعه بخش کشاورزی استان کردستان، اظهار کرد: حمایت از توسعه بخش کشاورزی یکی از اولویت های اصلی در استان کردستان به شمار می رود.

وی گفت: اهمیت بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین ظرفیت ها و پتانسیل های استان در تقسیم کار ملی به شمار می رود و در همین راستا انتظار می رود که شاهد اقدامات و فعالیت های بهتری از سوی همه مسئولان دولتی و بخش های خصوصی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: تلاش در راستای ایجاد زنجیره های ارزش و تولید و اجرای کشت قراردادی می تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و ثروت، زمینه ساز توسعه استان و ایجاد اشتغال مولد و پایدار باشد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی از جمله مهمترین مشکلات استان کردستان می توان به مسائل مربوط به حوزه اشتغال، تورم و سرانه درآمد پائین مردم اشاره کرد که همه باید در راستای رفع این مشکلات تلاش و جدیت لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های استان با توجه به وجود منابع مناسب آبی و خاکی خدادادی می تواند کردستان را به یکی از بزرگترین قطب های تولیدات کشاورزی کشور تبدیل نماید، عنوان کرد: در این میان ایجاد زنجیره های ارزش و تولید علاوه بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، زمینه ساز توسعه کردستان در تمامی ابعاد خواهد شد.

محمدی توجه به روستاها و تولیدات روستایی در قالب مشاغل خرد و خانگی را یکی از اولویت های اصلی این سازمان در جهت کمک به ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و کاهش آمار افراد ساکن در سکونتگاه های غیررسمی از دیگر دستاوردهای این اقدام به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر سرمایه گذاری در مناطق روستایی به ویژه بخش کشاورزی، گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی استان می تواند با سرمایه گذاری در این بخش در کنار افزایش تولیدات بخش کشاورزی مسیر را برای کاهش آسیب های اجتماعی و رونق اشتغال هموار نماید که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد: بهره برداری از منابع آب و خاک باید به گونه ای باشد که ضمن تامین نیازمندی های غذایی، پایداری محیط نیز حفظ شود و متناسب با ظرفیت های برد اکولوژیکی مناطق نسبت، به بارگذاری فعالیت های کشاورزی اقدام شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین امنیت غذایی پایدار، خواستار برنامه ریزی مدون در راستای توجه به این مقوله مهم شد و افزود: توجه ویژه به ظرفیت عظیم بانوان و نقش این قشر از جامعه در تولیدات بخش کشاورزی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، تامین کننده محصولات کشاورزی، لبنی، دامی و پروتئینی باشد.

در پایان محمدی ابراز امیدواری کرد که با همراهی صندوق توسعه بخش کشاورزی استان شاهد اجرای برنامه ها و سیاست های دولت در جهت استفاده بهینه از منابع طبیعی موجود و کمک به توسعه استان کردستان باشیم.

کد خبر: ۲۵۵٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha