۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۹ هزار و ۱۰۰ تن کلزا در مازندران خریداری شد
مدیرکل غله مازندران:

۹ هزار و ۱۰۰ تن کلزا در مازندران خریداری شد

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید ۹ هزار و ۱۰۰ تن کلزا تولیدی سال جاری از کشاورزان استان خبر داد.

عباسعلی وفایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار بازار افزود: با اقدامات انجام شده در راستای سیاستهای حمایتی دولت از کشاورزان، کلزای خریداری شده از کشاورزان مازندرانی در سالجاری با افزایش ۳۴۱ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۹ هزار و ۱۲۸ تن رسید.

وفایی نژاد با بیان اینکه در ابتدای سال زراعی، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا، ۲۲ هزار تومان تعیین شده بود و با اصلاح قیمت گندم، قیمت کلزا نیز به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت، اعلام کرد: با توجه به افزایش تولید و تحویل گندم و کلزا به دولت در سال جاری، تا پایان شهریور اصل قیمت کلزا به رقم ۱۹۲ میلیارد تومان به کشاورزان استان پرداخت شد. امروز با تامین منابع بابت مابه التفاوت و واریز ۷۰ میلیارد تومان، با تمامی کشاورزان کلزاکار مازندرانی با مجموع پرداختی ۲۶۲ میلیارد تومان به طور کامل تسویه حساب شد.

وی با تشکر از کشاورزان زحمت‌کش استان مازندران و دست اندرکاران طرح خرید محصولات کشاورزی گفت: در سالجاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با توجه به هشت هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، سازمان تعاونی روستایی و انجمن صنفی کارخانجات آرد به منظور خرید محصول کلزا از کشاورزان اقدام به تجهیز ۱۷ مرکز کرد که با توجه به نیاز هر منطقه، ۹ مرکز در این طرح فعالیت داشتند.

وفائی نژاد افزود: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد دو هزار و ۳۹۳ کشاورز مازندرانی ۹ هزار و ۱۲۸ تن کلزا تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله استان دادند و این محموله ها با ثبت ۳۸ هزار و ۳۴۶ سند توسط همکاران ما دریافت شد.

کد خبر: ۲۵۵٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha