۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کارخانه دانش بنیان تولید آسانسور و پله برقی به بهره برداری رسید
با رویکرد صادرات؛

کارخانه دانش بنیان تولید آسانسور و پله برقی به بهره برداری رسید

اردبیل - با حضور استاندار اردبیل کارخانه دانش بنیان تولید آسانسور و پله برقی در شهرک صنعتی اردبیل به بهره برداری رسید.

حامد عاملی در حاشیه مراسم بهره برداری از این واحد تولیدی به خبرنگار بازار گفت: در فاز توسعه ای قرار است فرصت اشتغال برای ۱۵۰ تا ۳۰۰ نفر فراهم آید تا این واحد تولیدی بتواند در سال آینده وارد باشگاه هزارتایی ها شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در این کارخانه دانش بنیان برای اولین بار در شمالغرب کشور تولید تجهیزات مدرن آسانسور و پله برقی انجام می شود تا با ظرفیت یک هزار دستگاه تابلوی آسانسور، کابین و ۶۰۰ دستگاه پله برقی انجام شود.

وی صادرات این محصولات را به استان های مختلف کشور و همچنین تأمین نیاز داخلی یادآور شد و گفت: سه کشور همسایه درخواست خرید آسانسور و پله برقی از این کارخانه دانش بنیان کردند که امیدواریم زمینه صادرات این محصول صنعتی فراهم آید.

استاندار اردبیل افزود: ۳۰ هزار دستگاه نیاز کشور به آسانسور در صنعت ساختمان و توسعه مجموعه های خدماتی است که با استاندارد بالا تولید و روانه بازار مصرف می شود.

عاملی بیان کرد: ۱۵ واحد تولیدی در استان اردبیل برای پیوستن به باشگاه هزارتایی ها در حوزه اشتغال هدف گذاری شدند که امیدواریم در سال آینده زمینه بهره برداری از این واحدهای صنعتی فراهم آید.

وی اضافه کرد: دولت و مجلس تلاش می کند تا بستر حمایت از تولید و تسهیل گری را در این حوزه فراهم کند تا تولیدکنندگان و سرمایه گذاران با خیال راحت و تأمین زیرساخت ها بتوانند در عرصه تولید حضور توانمندی داشته باشند.

عاملی بیان کرد: اکثر واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به مجموعه های دانش بنیان و فناورانه تبدیل شده و یا در حال تبدیل شدن است که این خود فرصت اشتغال، صادرات و تولید با کیفیت را فراهم کرده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: نیاز استان به آسانسور و پله برقی در سال یک هزار و ۱۰۰ دستگاه است که بخشی از این نیازی از طریق این کارخانه و واحد تولیدی تأمین و عرضه می شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha