۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در استان همدان
رئیس کل دادگستری استان همدان خبر داد:

راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در استان همدان

همدان - رئیس کل دادگستری استان همدان از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا عدالتخواه ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در سالن اجتماعات دادگستری همدان برگزار شد، گفت: سال ۹۷ تعداد ۲۹۷ هزار پرونده به مجموعه قضائی استان همدان وارد شده که این پرونده‌ها در سال ۹۸ به تعداد ۳۰۷ هزار فقره رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: طی سال جاری نیز ۶۵ هزار فقره پرونده وارد سیستم قضائی استان همدان شده است.

وی با بیان اینکه تمام پرونده‌های وارده به دستگاه قضا در سال جاری رسیدگی شده است، گفت: در سال ۹۷ تعداد ۲۹۲ هزار فقره پرونده مختومه شده و پنج هزار پرونده باقی مانده که معوق و انباشته شده و به پرونده‌های سال ۹۸ اضافه شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه باید به سمتی برویم که ۱۰۰ درصد پرونده‌های وارده مورد رسیدگی قرار گیرد وگرنه اگر هر سال تعدادی پرونده باقی مانده و بر روی پرونده‌های موجود انباشته شود کار سخت خواهد شد، گفت: اگر هر سال ۵ تا ۱۰ هزار پرونده به پرونده‌های موجود اضافه شود وضعیت نامناسب خواهد شد.

عدالتخواه همچنین با اشاره به راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در استان همدان بیان کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در استان همدان شناسایی و برطرف شده است.

وی عنوان کرد: تلاش شده مجتمع ویژه اقتصادی با همکاری فعالان این بخش در استان همدان فعال شود تا مسائل و مشکلات اقتصادی استان مورد بررسی قرار گیرد چراکه معتقدیم این قبیل مسائل نیازمند رسیدگی تخصصی است.

رئیس‌کل دادگستری همدان اظهار کرد: مبارزه با فساد درونی و بیرونی از اهداف و برنامه‌های مهم قوه قضائیه محسوب می‌شود که در این دوره سرعت بیشتری پیداکرده است.

کد خبر: ۲۵٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha