۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
بازار مسکن در رامسر راکد است| پلتفرم های غیرمجاز رقیب بنگاه داران
رییس اتحادیه املاک و خودرو رامسر:

بازار مسکن در رامسر راکد است| پلتفرم های غیرمجاز رقیب بنگاه داران

رامسر- قربان زاده، رییس اتحادیه املاک و خودرو شهرستان رامسر وضعیت بازار مسکن را در منطقه راکد دانست و گفت: پیش بینی می شود این وضعیت تا پایان سال ادامه یابد.

قباد قربانزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در شهرستان رامسر ۸۵۸ مشاور املاک و ۴۶ نمایشگاه اتومبیل فعالیت دارند، گفت: از مردم فهیم شهرستان رامسر تقاضا می شود در هنگام معامله در دفاتر املاک به پروانه کسب آنها توجه داشته و پروانه کسب در معرض دید عموم نصب شده و دارای اعتبار باشد.

وی با بیان اینکه نرخ نامه مشاورین املاک باید در معرض دید عموم نصب شود، افزود: همشهریان عزیز در دفاتر املاک فاقد پروانه کسب به هیچ عنوان معامله ای انجام ندهند و در صورت مشاهده دفتر فاقد پروانه کسب آن را به اتحادیه مشاورین املاک و خودرو گزارش کنند تا بازرسان اتحادیه وارد عمل شوند.

رییس اتحادیه املاک و خودرو شهرستان رامسر مراجعه افراد از شهرستان های همجوار برای مشارکت در ساخت را بیشترین دغدغه در اتحادیه بیان کرد و گفت: باید توجه ویژه داشته باشند که در صورت عقد قرارداد با افرادی که که از شهرهای دیگر به عنوان سازنده وارد این شهر می‌شوند و قصد مشارکت در ساخت دارند، رزومه شغلی آنها بررسی و از شهر آنها و از شهردای همان شهر یا از بانک ها استعلام آنها را دریافت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی مشارکت کنندگان کاسب بسیار محترم هستند و تا به امروز در این مبحث چالشی نداشتیم و تمامی افرادی که برای سرمایه گذاری شهرستان رامسر را انتخاب می کنند در کنار آنها هستیم و همکاران ما با مشاوره درست و تخصصی در کنار سرمایه گذاران هستند و نهایت همکاری را با آنها دارند.

قربان زاده گفت: بازار مسکن به صورت رکود درآمده و احتمال می رود این وضعیت تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

پلتفرم های غیرمجاز رقیب نمایشگاه داران و بنگاه ها

وی تصریح کرد: امروز دغدغه مشاوران در بازار مسکن بودن پلتفرم های مجازی است و هیچ گونه نظارتی در این پلتفرم ها وجود ندارد و باعث شده که اجاره منازل و مغازه ها در بازار افزایش زیادی داشته باشد و این در حالی است که اغلب مستاجران چه مسکونی و چه تجاری از افزایش اجاره بها گله مند هستند و توان پرداخت اجاره ها را ندارند.

وی گفت: امروزه بیش از ۸۰ میلیون گوشی هوشمند در دست عموم مردم قرار دارد که هر شخصی می تواند بدون داشتن مجوز و تخصص اقدام به خرید و فروش و رهن و اجاره املاک کنند و این اپلیکیشن های خانه یاب، خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن، سبب گرانی در بازار مسکن شده و هیچ نظارتی هم در آن وجود ندارد و در نهایت هزینه حضور این اپلیکیشن ها را مشاوران املاک و همکاران گرامی پرداخت می‌کنند و منجر به ضرر و زیان مشاوران املاک دارای مجوز می‌ شود.

رییس اتحادیه املاک و خودرو شهرستان رامسر گفت: این سامانه های مجازی بدون پرداخت اجاره مغازه، مالیات و عوارض و هزینه برق، گاز، کارگر اقدام به معامله می‌ کنند ونظارتی نمی شود و علاوه بر این حضور واسطه های بدون پروانه کسب املاک در بازار باعث رنجش همکاران شده و عملا اتحادیه املاک هیچ اهرم فشاری ندارد که با آن واسطه ها مقابله کند.

رییس اتحادیه املاک و خودرو شهرستان رامسر یاد آور شد: در خصوص خودرو بیش از ۵۰ درصد آن بدون مراجعه به نمایشگاه ها معامله می شود و بیشتر در فضاهای مجازی معامله می‌شود و این امر باعث نارضایتی نمایشگاه داران شده است زیرا عوارض و مالیات، اجاره مغازه، هزینه کارگر، آب، برق و گاز و ... را نمایشگاه داران پرداخت می‌کنند و معامله در فضای مجازی صورت می‌گیرد و این امر باعث متضرر شدن نمایشگاه داران شده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha