۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
قول وزیر صمت برای تامین ارز تایرسازان| برنامه ریزی بارز برای صادرات ۲۰ درصد محصولات
مدیرعامل بارز به بازار خبر داد؛

قول وزیر صمت برای تامین ارز تایرسازان| برنامه ریزی بارز برای صادرات ۲۰ درصد محصولات

میرزایی مدیرعامل شرکت بارز به «بازار» گفت: باتوجه به چالش اصلی تایرسازان در خصوص تامین ارز جهت تولید لاستیک خودروهای سنگین، وزیر صمت قول مساعدت در تامین ارز مورد نیاز این صنعت را داد.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته همزمان با آغاز فعالیت دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، عباس علی آبادی وزیر صمت از شرکت های خودروساز، قطعه ساز و صنایع وابسته بازدید کرد. در زمان حضور وزیر صمت در غرفه صنایع خودروسازی، تولیدکنندگان از مشکلات سخن و مقام عالی وزارت صمت نیز قول های مساعدت می داد، در نمایشگاه مذکور عباس علی آبادی برای بررسی تحول صنعت تایر به غرفه «بارز» سر زد.

جمال میرزایی مدیرعامل شرکت بارز در زمان حضور وزیر صمت ابتدا به چالش اصلی تایرسازان در خصوص تامین ارز جهت تولید لاستیک خودروهای سنگین پرداخت، پس از آن گزارش کوتاهی از وضعیت تولید و طرح های توسعه ارائه کرد. وزیر صمت نیز در پاسخ به درخواست رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران قول مساعدت در تامین ارز مورد نیاز این صنعت را داد.

میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر اهمیت صادرات در طرح توسعه بارز، گفت: افزایش ظرفیت تولید در طرح توسعه در دستور کار قرار دارد، بنابراین تا پایان سال جاری ۵۵ هزار تن به ظرفیت بارز افزوده خواهد شد، بعد از آن تا پایان شهریور ماه سال آینده نیز ۳۰ هزار تن دیگر به ظرفیت تولید اضافه خواهد شد. بر این اساس برنامه ریزی برای افزایش ۲۵۰ هزار تنی تایر تا پایان سال ۱۴۰۴ را دنبال خواهیم کرد. هدف اصلی مجموعه بارز از این طرح توسعه خودکفایی تامین تایر در کشور و صادرات ۲۰ درصدی تولیدات به بازارهای هدف است.

مدیرعامل بارز در خصوص بازدید عباس علی آبادی از غرفه این شرکت و مساعدت های مقام عالی وزارت در خصوص صنعت تایر به خبرنگار این رسانه توضیح داد: وزارت صمت بحث توسعه در شرکت های تایرساز را به صورت جدی دنبال می کند، از همین رو عباس علی آبادی وعده تامین و رفع مشکلات تخصیص ارز به صنایع تایرساز را داد.

وی افزود: جهت اجرای افزایش ظرفیت تولید بارز، سید صولت مرتضوی وزیر کار و مجموعه تاپیکو نیز حمایت های مالی فراوانی در این خصوص داشتند، سهامداران این مجموعه با رویکرد مثبت به دنبال افزایش ظرفیت هستند.

کد خبر: ۲۵۵٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha