۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
مشوق مالیاتی خیرین برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اعلام کرد

مشوق مالیاتی خیرین برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: در صورتی که خیرین طرح های نیمه تمام را به اتمام برسانند، اگر بیش از ۵۰ درصد هزینه طرح تملک دارایی را انجام دهند تا ۵۰ درصد به عنوان اعتبار مالیاتی حساب می شود.

به گزارش بازار، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه کمیسیون متبوع خود، گفت: یکی از مهمترین مصوبات امروز کمیسیون تلفیق در خصوص پروژه های نیمه تمام و نقش خیرین در این زمینه بود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق این مصوبه، در صورتی که خیرین با پیشنهاد دستگاه اجرایی ذی ربط و موافقت سازمان برنامه و بودجه طرح های تملک دارایی سرمایه ای را اجرا یا تکمیل و بیش از ۵۰ درصد به جای اعتبارات دولتی هزینه کنند، از اعتبار مالیاتی آن ها حداقل ۲۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد هزینه ای که انجام دادند، به عنوان اعتبار مالیاتی محاسبه می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس افزود: به عبارت دقیق تر در صورتی که خیرین طرح های نیمه تمام را به اتمام برسانند، اگر بیش از ۵۰ درصد هزینه طرح تملک دارایی را انجام دهند از ۲۵ تا ۵۰ درصد به عنوان اعتبار مالیاتی حساب می شود.

وی همچنین تصریح کرد: درباره طرح هایی که خیرین براساس تعهدشان ۵۰ درصد را انجام دادند و دولت برای انجام ۵۰ درصد سهم خود در اجرای طرح اعتبار ندارد و یا به تعهداتش عمل نکرده، خیر می تواند مابقی طرح را اجرا کند که در این صورت صدرصد به عنوان اعتبار مالیاتی و دیون برای آن فرد محاسبه می شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha