۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
احداث ۳ سد بزرگ در بالادست نخیلات دشتستان و تنگستان| ۴۰ نوع خرما در بوشهر تولید شد
استاندار بوشهر:

احداث ۳ سد بزرگ در بالادست نخیلات دشتستان و تنگستان| ۴۰ نوع خرما در بوشهر تولید شد

بوشهر- استاندار بوشهر از احداث ۳ سد بزرگ در بالادست نخیلات دشتستان و تنگستان خبر داد و با اشاره به ارتزاق ۱۶ هزار خانوار بوشهری از نخیلات گفت: امسال۴۰ نوع خرما در بوشهر تولید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده سه شنبه شب در حاشیه برپایی نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر برپایی نمایشگاه بین المللی خرما، میز خرما نیز با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان و فعالان خرما از فردا برپا می شود که مشکلات و دغدغه های نخلداران و صادرکنندگان به صورت تخصصی بررسی می شود.

وی افزود: همچنین همایش تخصصی خرما نیز با حضور مسئولان و نخلداران و فعالان و صاحبان صنایع و سردخانه داران برگزار می شود که دغدغه های نخلداران به شکل تخصصی بررسی می شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: نمایشگاه امسال از لحاظ کمی و کیفی، نسبت به سنوات قبل بهتر و با کیفیت تر برگزار شده که امیدوارم نتایج خوبی نیز حاصل شود.

محمدی زاده بیان کرد: اکنون ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش نخیلات است و ۱۵ درصد خرمای کشور در بوشهر تولید می شود که ۱۶ هزار خانوار از طریق خرما و نخل ارتزاق می کنند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر ۴۰ نوع خرما تولید می کند که از لحاظ تنوع در کشور جایگاه ویژه ای داریم.

محمدی زاده ابراز داشت: حمایت از صادر کنندگان خرما و تقویت صنایع فرآوری و بسته بندی خرما و همچنین صنایع تبدیلی مورد توجه و تاکید مدیریت استان قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

استاندار بوشهر از احداث ۳ سد بزرگ در بالادست نخیلات دشتستان و تنگستان خبر داد و گفت: سد دالکی در دشتستان در راستای کمک‌به آبیاری ۴ میلیون اصله نخل از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است و سدهای خاییز و باهوش در تنگستان نیز کمک شایانی به آبیاری نخیلات این خطه خواهند کرد.

وی افزود: سد خاییز آبگیری شده و سد باهوش نیز در حال ساخت است که امیدوارم با تزریق اعتبارات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

محمدی زاده تصریح کرد: با تمام وجود از نخلداران و تولیدکنندگان حمایت کرده و با توسعه صادرات این محصول، زمینه بهبود وضعیت معیشتی مردم و تولیدکنندگان خرما را فراهم می کنیم.

وی اضافه کرد: معرفی خرما به عنوان یک محصول غذایی مقوی، کمک شایانی به بازار این محصول خواهد کرد.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha