۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
عبور ۷ میلیون و ۱۲۱ هزار تن کالای ترانزیتی از مرزهای کشور
در ۷ ماه ابتدای امسال ثبت شد؛

عبور ۷ میلیون و ۱۲۱ هزار تن کالای ترانزیتی از مرزهای کشور

هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: طی هفت ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۷ میلیون و ۱۲۱ هزارتن کالای ترانزیتی از قلمرو کشور عبور کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان با بیان اینکه طی هفت ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۷میلیون و ۱۲۱ هزارتن کالای ترانزیتی از قلمرو کشور عبورکرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵درصد رشدداشته است، گفت: عملکرد مرزهای کشور نشان می‌دهد بندر شهید رجایی با یک میلیون و ۸۷۵ هزار تن درجایگاه نخست و پس از آن مرزهای پرویزخان در استان کرمانشاه، باشماق در استان کردستان و بازرگان در استان آذربایجان شرقی در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میزان ترانزیت در مهرماه سال جاری را یک میلیون و ۲۸۵هزارتن بیان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مهرماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۰ درصد افزایش دارد که در ۶ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

هدایتی ادامه داد: مجموع تردد کامیون‌های ترانزیتی، ورودی و خروجی از مرزهای کشور در مهرماه، ۲میلیون و ۴۱۲هزارتن بوده است که نسبت به مهرماه سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی خاطرنشان کرد: فعال شدن ترانزیت از مسیر کشورهای آسیای میانه، توسعه همکاری‌ها و تسهیل در ترددها با کشورهای ترکمنستان، بلاروس و آذربایجان، توافق با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و تحویل و توزیع کارت سوخت، تعدیل نرخ مابه‌التفاوت سوخت ناوگان خارجی، نشست‌های مشترک منطقه‌ای و دو جانبه، افزایش مبادله دوزوله‌ها، از جمله اقدامات مهم در رشد ترانزیت است.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha