۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
روغن های مخصوص ماساژ

روغن های مخصوص ماساژ

بعد از یک روز سخت کاری، هیچ چیزی به مراتب مفید تر از یک ماساژ خوب نمی تواند شما را آرام کند.

به گزارش بازار، بعد از یک روز سخت کاری، هیچ چیزی به مراتب مفید تر از یک ماساژ خوب نمی تواند شما را آرام کند. ماساژ اثرات مثبتی بر بافت ها و عضلات بدن دارد و آرامش و راحتی را به شما باز می گرداند. با این حال، به دلیل تجربه های درد متفاوت در هر فرد، لازم است که نوع ماساژ را بر اساس نیاز ها و سلایق خود انتخاب کنید.

همچنین، روغن ماساژ مناسب نیز برای هر شخص متفاوت است و هر روغنی پاسخ گوی همه نیست. در این مقاله به بررسی بهترین روغن ماساژ برای بدن پرداخته شده است. توصیه می شود که به طور کامل این مطلب را مطالعه کنید تا با خواص هر روغن به صورت دقیق آشنا شوید.

کاربرد روغن های مخصوص ماساژور

ماساژ روشی است که با استفاده از تحریک و مالش بر روی بافت های نرم بدن، به کاهش درد های عضلانی و عصبی، احساس آرامش و بهبود عملکرد سیستم های مختلف بدن کمک می کند. انواع مختلفی از آموزش ماساژ وجود دارد و برخی از آن ها نیاز به استفاده از یک یا ترکیبی از چند روغن ماساژ دارند.

استفاده از روغن به روان شدن پوست کمک می کند تا ماساژور راحت تر بر روی پوست حرکت کند. علاوه بر این، روغن ماساژ دارای مواد معدنی و ویتامین است که برای پوست مفید هستند. روغن ماساژ می تواند به پوست نفوذ کند، بهبود ارتجاعی پوست را ایجاد کند، پوست را آبرسانی کند و نرمی و درخشندگی به آن بدهد. قیمت ماساژور نیز بسیار مناسب است که می توانید همراه با روغن از آن استفاده کنید.

روغن ماساژ مناسب از پوست در برابر شرایط التهابی حافظت می کند و در عین حال مشکلات پوستی را تسکین می دهد. برای تهیه روغن ماساژ، معمولاً از ترکیبی از یک روغن پایه و یک روغن اسانس استفاده می شود. همچنین، می توان از روغن های طبیعی و پایه به تنهایی نیز استفاده کرد.

روغن پایه، روغنی است که با تقطیر برخی از برگ ها و ریشه های گیاهان طبیعی ساخته می شود و روغن اسانس دار به آن اضافه می شود. روغن هایی مانند روغن گل شمعدانی، دارچین، نعناع، فلفل سیاه، رز و گل یاس از جمله روغن های اسانسی مورد استفاده در ماساژ هستند.

در انتخاب روغن ماساژ، باید توجه کنید که هر نوع ماساژ و پوست، روغن متفاوتی نیاز دارد؛ بنابراین بهتر است روغن ماساژ خود را با توجه به نوع ماساژ و پوست خود انتخاب کنید. پیش از استفاده، به عدم داشتن آلرژی به آن روغن مطمئن شوید. در ادامه، چند نوع روغن ماساژ را معرفی می کنیم که هرکدام خواص خاص خود را دارند.

روغن های مخصوص ماساژ

روغن نارگیل

نارگیل دارای خواص زیادی است و روغن آن نیز مزایای بسیاری دارد. این روغن غیر چرب و سبک بوده و حاوی اسید های چرب با طول زنجیره متوسط و غنی از ویتامین E است. این ویژگی ها باعث می شوند که روغن نارگیل روی پوست بسیار ماندگار باشد. به همین دلیل از آن برای ماساژ عضلات بدن استفاده می شود.

این روغن، پوست را نرم و مرطوب کرده و علائم پیری را کاهش می دهد. در عین حال می تواند به کنترل بیماری پسوریازیس کمک کند. از روغن نارگیل به صورت عمده در ماساژ های سنگین مانند ماساژ شیاتسو و ماساژ رفلکسولوژی استفاده می شود. برای خرید بهترین ماساژور می توانید از اوجی کالا اقدام کنید.

روغن های مخصوص ماساژ

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین، به عنوان بهترین روغن ماساژ در لیست محصولات پیشنهادی قرار می گیرد. این روغن، برای بدن به شدت مفید بوده و دارای رنگ زرد و بوی شیرین است. با وجود این که کمی چرب است، اما سبک بوده و به آسانی جذب پوست می شود. این روغن بسیار ملایم بوده و پوست را تحریک نمی کند؛ بنابراین مناسب برای انواع پوست، شامل پوست نوزادان نیز است.

روغن بادام شیرین، فواید ضد التهابی و نرم کنندگی برای پوست دارد و می توان از آن برای درمان بثورات، خارش، اگزما و پسوریازیس استفاده کرد. همچنین، این روغن از آسیب پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند و می تواند از برنزه شدن و آسیب آفتاب جلوگیری کند.

به همین دلیل، روغن بادام شیرین به طور گسترده در ماساژ درمانی استفاده می شود و می تواند در رفع درد های عضلانی و درد های خفیف موثر باشد.

روغن زردآلو

روغن زردآلو به عنوان بهترین روغن ماساژ فول بادی توصیه می شود. این روغن به دلیل ماندگاری بالا، برای ماساژ بسیار مناسب است. باتوجه به اینکه روغن زردآلو سبک است، می توان از آن برای ماساژ صورت، پوست آسیب دیده، پوست التهابی و پوست خشک استفاده کرد.

با وجود ویتامین E و A فراوان، روغن زردآلو سریع جذب شده و به سفت شدن پوست کمک می کند. همچنین، برای کاهش خطوط ریز و ترک های پوست، بسیار مفید است.

روغن های مخصوص ماساژ

روغن زیتون

روغن زیتون به مدت هزاران سال در فرهنگ مدیترانه برای درمان ماساژ استفاده می شود. این روغن علاوه بر استفاده در آشپزی، دارای فواید بسیاری است. اگرچه جذب آن توسط پوست کمی کند بوده، اما برای ماساژ هایی که حرکات تکراری در آن انجام می شود، بسیار مناسب است.

روغن زیتون با انواع پوست سازگاری دارد و حاوی موادی مانند منیزیم، آهن، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۹ و ۶ است که برای پوست بسیار مفید هستند. ماساژ با استفاده از روغن زیتون می تواند به کاهش خشکی پوست، رفع اسپاسم عضلانی، درد های عضلانی و التهاب مفاصل و همچنین کاهش تنش و استرس کمک کند.

ماساژ با روغن زیتون می تواند به بهبود جریان خون در ماهیچه ها و از بین بردن سریع‌ تر اسید لاکتیک کمک کند و خستگی را کاهش دهد. علاوه بر این، استفاده از روغن زیتون می تواند از آسیب های ورزشی جلوگیری نماید.

روغن های مخصوص ماساژ

روغن کنجد

یکی از روغن های مفید برای ماساژ، روغن کنجد است. این روغن به طور گسترده در طب تایوانی استفاده می شود و برای کاهش درد های التهابی در مفاصل، تقویت رباط ها، عضلات و استخوان ها مناسب است. روغن ماساژ کنجد دارای ویتامین E و اسیدهای آمینه است و خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچ دارد.

این روغن می تواند به کاهش آسیب های پوستی ناشی از خورشید و اشعه UV کمک کند. لازم به ذکر است که روغن کنجد غلیظ و سنگین بوده و قبل از استفاده بهتر است آن را گرم کنید. باید توجه داشت که این روغن مناسب پوست های حساس و تحریک شده نیست.

روغن آفتاب گردان

یکی از روغن های مخصوص ماساژ، روغن آفتاب گردان است. این روغن به دلیل اینکه حاوی درصد بالای اسید های چرب لینولئیک و اولئیک بوده، قادر به بهبود عملکرد و باز سازی سلول های پوست است. استفاده منظم از ماساژ با روغن آفتاب گردان باعث می شود پوست درخشان و سالمی داشته باشید. توصیه می شود مقدار کمی از آن را خریداری و در یک محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

روغن آووکادو

یکی دیگر از بهترین روغن های مخصوص ماساژ، روغن آووکادو است. این روغن حاوی ویتامین ها و مواد مغذی ضروری از جمله اسید لینولئیک، اسید اولئیک، اسید لینولنیک، بتاکاروتن، بتا سیتوسترول، لسیتین و ویتامین های A، C، D و E است.

خاصیت ضد التهابی دارد و پوست را در برابر چین و چروک محافظت می کند. همچنین به باز سازی پوست کمک می کند. به دلیل غلظت و سنگین بودن روغن آووکادو، ترکیب آن با یک روغن سبک تر قبل از استفاده توصیه می شود.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور به لطافت و نرمی پوست کمک می کند و قدرت ضد پیری و ضد اکسیدانی قابل توجهی دارد. با توجه به این توصیف قابل‌ توجه، روغن هسته انگور برای مراقبت از پوست و استفاده در ماساژ بدن بی نظیر است.

روغن آرگان

روغن آرگان در بسیاری از مراکز ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. ماساژ با استفاده از این روغن باعث رفع اسپاسم و کاهش درد و تورم مفاصل می شود. روغن آرگان خاصیت آب رسانی دارد و می تواند از ایجاد خشکی و سستی پوست جلوگیری کند. این روغن با جلوگیری از خشک شدن، پوست را سالم و درخشان نگه می دارد.

روغن های مخصوص ماساژ

سخن پایانی

با انتخاب روغن ماساژ مناسب خود، می توانید از خواص آن نیز بهره‌ مند شوید. قبل از استفاده از روغن های پایه و اسانس دار، حتماً بررسی کنید که آیا به ان آلرژی دارید. همچنین در استفاده از روغن های بو دار و اسانس‌ دار، اطلاعات مربوط به منع مصرف آن ها را بخوانید. خانم های باردار، کودکان، افراد معلول و مسن قبل از استفاده از روغن ماساژ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنند. در این مطلب، بهترین روغن ماساژ بررسی شد. اگر قصد خرید ماساژور پا را دارید، می توانید به فروشگاه اوجی کالا مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha