۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
بست لوله پوش فیت چیست و چه کاربردی دارد؟

بست لوله پوش فیت چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی مناسب ترین بست های لوله پوش فیت از انواع دیواری سقفی جوشی و سقفی رگلاژی به تفکیک کاربرد. این مقاله باعث انتخاب مناسب ترین بست توسط شما می شود.

معرفی انواع بست لوله پوش فیت

به نقل از پایپ مال بست ها یا کلمپ های لوله (pipe clamp) وسیله یا ابزاری است می توان به کمک آن لوله ها را در موقعیت های مختلف به دیوار یا سقف و یا کف فیکس نمود و از تکان خوردن و جابجا شدن لوله جلوگیری نمود این بست ها انواع مختلف فلزی پلاستیکی و یا تلفیقی از فلز و پلاستیک می باشند.

بست لوله پوش فیت فاضلابی معمولا از نوع بست های فلزی روکش دار انتخاب می شوند تا روکش بست مانع از برخورد لوله با قسمت فلزی بست شود و این کار باعث عدم آسیب رسیدن به لوله پوشفیت می شود که انواع مختلفی دارند و اما مورد دیگر اینکه باعث می شود تولید صدا به حد زیادی کاهش پیدا کند اما می توان برای کاهش هزینه از بست های بدون روکش مخصوص پلیکا نیز استفاده نمود.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و یا قیمت انواع بست های لوله پوش فیت با دفتر فروش پایپ مال به شماره ۰۲۱۶۶۶۲۹۹۷۱ تماس بگیرید

انواع بست روکش دار فاضلابی پوش فیت

بست های روکش دار با توجه به محل قرار گیری دسته بندی می شوند که برای زیر سقف از نوع بست سقفی جوشی که به سقف جوش داده می شوند استفاده می شود و یا از بست رگلاژی هم در زیر سقف می توان استفاده نمود. نوع دیگر بست رایزری یا بست پایه دار دیواری می باشد که محل قرار گیری بست روی دیوار است. بست پوش فیت روکش دار انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز و بودجه مشتری انتخاب می شوند. در ادامه به معرفی انواع بست های روکش دار در پایپ مال می پردازیم.

انواع بست سقفی جوشی روکش دار پوش فیت

بست سقفی جوشی با روکش pvc

بست های سقفی جوشی پوش فیت یکی از انواع بست لوله پوش فیت می باشد که همان طور که از نامش پیداست برای لوله های افقی و یا زیر سقفی کاربرد دارد که به کمک زائده ای ( ۳ الی ۴ سانتی متر ) تسمه مانند که در بالای بست تعبیه شده به زیر سقف جوش داده می شود. در اجرای این نوع بست مجری باید دقت لازم را به کار ببرد به این دلیل که برای شیب بندی و اجرای بست اگر نادرست انجام شود چون با جوش کاری این بست مهار شده است مجری برای اصلاح شیب با مشکل مواجه می شود.

بست دنباله جوشی تی (T) روکش دار سقفی

این نوع بست نیز همانند بست سقفی جوشی مخصوص استفاده در زیر سقف می باشد با این تفاوت که این بست ها دارای دنباله یا تسمه بلند تر از بست سقفی جوشی هستند ( تقریباً ۲۰ سانتی متر ) که یک مدل از این بست ها به صورت دو نیم دایره ( یک طرف دارای تسمه ) و گالوانیزه هستند و نوع دیگر مدل پلیکایی به رنگ سیاه و بدون روکش تولید شده و بعد از سفارش مشتری روکش به آن اضافه می شود و از نوع قبلی قیمت پایین تری دارند.

بست سقفی جوشی پلیران RC

این نوع بست با طراحی خاص و به صورت دو نیم دایره نا مساوی تولید شده است که به گفته تولید کننده باعث استقرار بهتر لوله و اتصالات می شود. همچنین روکش این بست ها از جنس EPDM می باشد و طراحی خاص روکش که به صورت فنر مانند است باعث جذب ارتعاشات ناشی از جریان فاضلاب در لوله شده و باعث عدم انتقال صوت به محیط می شود.

انواع بست سقفی رگلاژی روکش دار پوش فیت

بست رگلاژی پوش فیت

بست سقفی رگلاژی روکش دار

بست سقفی رگلاژی آویز بعضاً به نام بست گلابی نیز شناخته می شود.  بست رگلاژی هم مانند بست سقفی برای مهار کردن لوله در سقف استفاده می شود اما تفاوتی که بست های رگلاژی سقفی پوش فیت با بست سقفی جوشی دارند این است که بعد از اجرا توسط پیچ و مهره قابل تنظیم هستند و به همین دلیل نیز به آن ها بست قابل تنظیم پوش فیت نیز می گویند. البته بست های رگلاژی انواع مختلفی دارند از جمله بست رگلاژی روکش دار ، بست مهره دار روکش دار ، بست رگلاژی با روکش یکنواخت و بست سقفی قابل تنظیم پلیران RC که در مورد هریک توضیح می دهیم.

بست رگلاژی با روکش pvc

بست رگلاژی با روکش یکنواخت pvcبه طور فابریکی و در کارخانه روکش دار می شود و نمی توان روکش را از بست جدا کرد مگر با پاره کردن روکش آن. این بست از دو نیم حلقه مساوی تشکیل شده و این دو نیم دایره توسط دو عدد پیج و مهره به هم متصل شده اند و روی یکی از حلقه ها محل استقرار پیچ و مهره برای تنظیم ارتفاع قرار داده شده است و جنس این بست ها از آهن آبکاری شده یا گالوانیزه می باشد.

بست سقفی قابل تنظیم پلی ران RC

این نوع بست از این برند تقریباً از لحاظ ظاهری همانند بست سقفی جوشی تولید این شرکت می باشد و تشکیل شده از دو نیم حلقه نا مساوی و روکش Epdm فنری مانند است با این تفاوت که این بست فاقد تسمه جوش و دارای یک سوراخ برای قرار گرفتن پیچ و مهره برای تنظیم ارتفاع است

بست رگلاژی با روکش لاستیکی

این نوع بست دارای دو نیم حلقه که در قسمت بیرونی از جنس فلز آهن رنگ شده ( مشکی ) و قسمت داخلی آن یک نیم حلقه مشکی رنگ پلاستیکی می باشد این نوع بست با سفارش مشتری هم به صورت روکش دار و هم به صورت بدون روکش قابل ارائه می باشد که البته نوع بدون روکش آن معمولاً برای لوله های pvc پلیکا به دلیل حساسیت کمتر و مقرون به صرفه بودن کاربرد دارد.

بست مهره دار سقفی پوش فیت

این نوع بست کمی از لحاظ ظاهری با بست های رگلاژی قبلی تفاوت دارد به این صورت که بست از دو نیم دایره مساوی تشکیل شده و از دو طرف به همدیگر با پیچ متصل شده اند و روی یک نیم دایره در قسمت خارجی آن مهره جوش داده شده است و با توجه به سایز بست، مهره سایز ۸ یا ۱۰ و یا در بست های پر استفاده مانند سایز های ۶۳ و ۷۵ و ۹۰ و ۱۱۰ به صورت همزمان مهره ۸ و ۱۰ قرار دارد. برای استفاده از این بست ها نیاز به پیچ متری متناسب با سایز مهره نیز خواهید داشت.

انواع بست دیواری پایه دار روکش دار پوش فیت

بست دیواری پایه دار پوش فیت

بست پایه دار دیواری روکش دار

این مدل از بست پوش فیت با روکش پی وی سی همان طوری ک از نامش پیداست توسط پایه ای که برای آن تعبیه شده است برای اجرا روی دیوار ها به کار برده می شود و لوله های عمودی رایزر را به دیوار مهار می کند. استفاده از این مدل بست باعث ایجاد فاصله لوله و بست از دیوار شده و با وجود روکش پی وی سی لرزش لوله را بسیار پایین می آورد.

انواع بست دیواری لوله پوش فیت

بست های پایه دار روکش دار یکنواخت (روکش pvc طوسی رنگ) ۲- بست پایه دار روکش لاستیکی (گالوانیزه) ۳- بست پایه دار پلیران RC با روکش EPDM و بست دو پایه روکش دار لاستیکی

بست دیواری با روکش pvc

این نوع بست همانند دیگر بست ها از دو نیم حلقه تشکیل شده است و این دو توسط پیچ و مهره به هم متصل شده اند و توسط پایه یک تکه در یک طرف آن که دو سوراخ برای پیچ کردن بست به دیوار روی آن تعبیه شده به دیوار متصل می گردد. این بست از جنس گالوانیزه و روکش پی‌وی‌سی می باشد.

بست دیواری گالوانیزه با روکش لاستیکی

این نوع بست رایزر یا دیواری دارای دو نیم حلقه مساوی می باشد و از لحاظ ظاهری شبیه به بست دیواری با روکش پی‌وی‌سی می باشد با این تفاوت که دارای روکش لاستیکی مشکی رنگ است.

در این مقاله که توسط سایت www.pipemall.ir تنظیم شده است تقریباً تمامی بست های مورد استفاده در لوله کشی پوش فیت شرح داده شد. شما می توانید برای مشاوره و استعلام قیمت انواع بست لوله پوش فیت و همچنین بست لوله پلیکا با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ مال تماس بگیرید.


 

کد خبر: ۲۵۵٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      1 0
      بست های ارزون هم اندازه همون بست های گرون کار میکنن نیازی نیست خیلی برای بست خرج کرد