۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
درخواست جلسه مزدی شورای‌ عالی کار در هفته آخر آبان
عضو شورای‌ عالی کار اعلام کرد

درخواست جلسه مزدی شورای‌ عالی کار در هفته آخر آبان

عضو شورای‌ عالی کار با بیان اینکه با دستمزد مصوب شورای‌عالی کار تحصیل‌کرده‌ها رغبت به فعالیت در امور تولیدی ندارند، گفت: مزد منطقه‌ای زمانی باید تعیین شود که دولت یک مزد ملی منصفانه تعیین کرده باشد.

به گزارش بازار، با افزایش هزینه‌های سبد معیشت کارگران در سال جاری، یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری بحث ترمیم مزدی است. کارگران بیان می‌کنند قبل از ورود به جلسات دستمزد ۱۴۰۳ دستمزد سال ۱۴۰۲ باید ترمیم شود و کارگران با عقب‌ماندگی مزدی برای مباحث مزد ۱۴۰۳ وارد نشوند.

۸ آبان ماه سال جاری جلسه شورای‌عالی کار تعیین شد و به‌خلاف انتظار کارگران موضوع افزایش حقوق کارگران در این جلسه پیگیری نشد.

محسن باقری، عضو شورای‌عالی کار می‌گوید: ترمیم دستمزد کارگران در میانه‌ سال مبنای اقتصادی دارد و با توجه به افزایش نرخ سبد معیشت و ناتوانی در کاهش محسوس نرخ تورم باید این اتفاق بیفتد، ضمن اینکه دولت در نشست تعیین مزد ۱۴۰۲ به نمایندگان کارگری قول داده بود که در صورت ترمیم مزد کارمندان، مزد کارگران نیز ترمیم شود، در زمان حاضر مزد کارمندان در قالب مزایا و رفاهیات ترمیم شده است و ما انتظار داریم این اتفاق برای کارگران نیز رقم بخورد.

نماینده کارگری شورای‌عالی کار گفت: البته اینکه دولت و طرف کارفرمایی به ترمیم دستمزد امسال کارگران رضایت بدهند یا نه، بستگی به پایبندی دولت به عهد خود دارد.

نماینده کارگری در شورای‌عالی کار گفت: ترمیم دستمزد کارگران تا پایان آبان ماه در جلساتی با حضور نمایندگان طرفین به‌صورت کارشناسی بررسی خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۵٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha