۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
ایران قابلیت بی نیاز شدن از واردات کره را دارد
مدیر اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران:

ایران قابلیت بی نیاز شدن از واردات کره را دارد

ظفری، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران گفت: این قابلیت در کشور وجود دارد که از واردات کره بی نیاز شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «علی احسان ظفری» گفت: با شیوع کرونا ویروس ثابت شد که کشور ظرفیت بالای تولید کره در داخل را دارد.

وی اظهارداشت: سه تا چهار ماهه گذشته بخش عمده ای از شیر تولیدی کشور به سمت تولید شیرخشک سوق پیدا کرد و افزون بر ۲۰ هزار تن کره اضافه بر روند عادی همیشگی استحصال شد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران گفت: واردات کره به کشور در طول سال ۴۵ هزار تن بوده اگر این روند به خوبی مدیریت شود جدا از رانت و مسائل حاشیه ای که در برخی مواقع عده ای به وجود می آورند کشور از واردات کره بی نیاز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: عمده کره وارداتی توسط سه تا چهار شرکت اول بحث لبنی در کشور انجام می‌شود اگر این شرکت‌ها به خود بیایند و موانعی که سر این راه قرار می‌دهند کمتر کنند بی تردید تولید داخل، کشور را از واردات کره بی نیاز می‌کند.

ظفری همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر قرار باشد کره در داخل تولید شود هزینه های آن بیشتر از واردات کره خواهد بود، اظهارداشت: کره داخلی به هیچ وجه نمی تواندمعادل واردات کره هزینه داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کیفیت کره تولید داخل پائین تر از کره وارداتی است، گفت: شیر خام صنعتی که اکنون در داخل تولید می‌شود جزء رده یک شیرهای جهانی است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران افزود: این طور نیست که ایران گرید جدا یا عقب تر از گرید شیر خام جهان داشته باشد.

وی اظهارداشت: تولید شیر خام در کشور بسیار عالی است و به یک معنا بهترین شیرهای خام دنیا را در اختیار دارد.

ظفری در ادامه یادآورشد: کره استحصالی از همین شیر خام می تواند با بهترین کره های دنیا رقابت کند.

کد خبر: ۲۵٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha