۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
مراکز علمی پیشران توسعه هستند
معاون اول رئیس جمهور:

مراکز علمی پیشران توسعه هستند

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: دانشگاه‌ها باید به عنوان موتور پیشران توسعه، ضمن شناسایی مسائل و مشکلات کشور، راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات به مسئولان اجرایی پیشنهاد دهند.

به گزارش بازار، اعضای هیات رئیسه دانشگاه صنعتی ارومیه روز دوشنبه با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند.

مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه مراکز علمی کشور و به ویژه دانشگاههای صنعتی باید به کانونی برای شناسایی مشکلات و حل مسائل تبدیل شوند، گفت: امروز در بخش‌های مختلف کشور با مشکلات و موانعی روبرو هستیم که ظرفیت علمی و تخصصی موجود در دانشگاهها می تواند به حل این مسائل کمک کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به وجود برخی مسائل در حوزه آب، کشاورزی و بهره وری تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور با تعریف وظایف و تکالیفی برای شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه خود، نقش موثری در حل مسائل کشور ایفا کند.

مخبر دانشگاهها و مراکز علمی را پیشران توسعه توصیف کرد و با توجه به نقش دانشگاه صنعتی ارومیه در استان آذربایجان غربی، افزود: دانشگاه‌ها باید به عنوان موتور پیشران توسعه، ضمن شناسایی مسائل و مشکلات کشور، راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات به مسئولان اجرایی پیشنهاد دهند و دانشگاه صنعتی ارومیه نیز باید پیشران توسعه استان آذربایجان غربی و محلی برای رفع نیازها و حل مشکلات این استان باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه در خصوص عدم اجرای برخی تعهدات و وجود محدودیت در فضاهای فیزیکی دانشگاه، برخی مسئولان ذیربط را مکلف کرد ضمن بازدید از این دانشگاه، نسبت به اجرای تعهدات گذشته اقدام و مشکلات مربوط به محدودیت فضاهای فیزیکی دانشگاه را از نزدیک بررسی و راهکارهایی برای رفع آن ارائه دهند.

در این جلسه رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه ضمن معرفی دانشکده‌ها و گروه های آموزشی، گزارشی از تعداد اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان ارائه کرد و به تشریح جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی ارومیه در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی پرداخت.

مجتبی مختاریان همچنین گزارشی از برخی مشکلات و معضلات دانشگاه صنعتی ارومیه ارائه کرد و گفت: متأسفانه دانشگاه صنعتی ارومیه با محدودیت فضاهای فیزیکی روبرو است و پروژه‌های مرتبط با تعهدات و مصوبات گذشته به طور کامل اجرایی نشده و تکمیل این پروژه ها نیازمند تأمین اعتبار است.

کد خبر: ۲۵۵٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha