۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
برنامه حرکت کشتی های کانتینری برای صادرات مرکبات در مازندران
مدیرعامل شرکت کشتیرانی خزر تشریح کرد؛

برنامه حرکت کشتی های کانتینری برای صادرات مرکبات در مازندران

ساری- جهانبانی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر زمان و برنامه حرکت کشتی های کانتینری برای حمل محصولات باغی و مرکبات از امیرآباد به روسیه و قزاقستان را اعلام کرد.

کامبیز جهانی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به راه اندازی اولین کشتی کانتینری برای صادرات محصولات کشاورزی در استان مازندران، برنامه حرکت کشتی ها برای حمل کانتینر یخچالی از بندرامیرآباد به مقصد بندر ماخاچ کالا روسیه و آکتائو قراقستان اعلام کرد.

وی افزود: این شرکت برای حمایت از صادرات مرکبات و سایر محصولات باغی و گلخانه ای آمادگی حمل از طریق کشتی را دارد و در هفته پیش رو دز ۲۴ و ۲۸ آبان ماه از بندر امیرآباد به سمت بندر ماخاچ کالا تردد می کنند.

وی ادامه داد: همچنین دو فروند کشتی نیز در روزهای ۲۵ و ۲۹ آبان ماه از بندر امیرآباد به بندر آکتائو قزاقستان روانه می شود.

جهانبانی خواستار برنامه ریزی از سوی اتاق بازرگانی و صادرکنندگان استان مازندران برای بهره گیری از حمل و نقل کانتینری و دریایی برای صادرات محصولات کشاورزی و باغی شد.

به گزارش بازار، سالانه سه میلیون تن مرکبات در استان مازندران تولید می شود و بهره گیری از حمل و نقل دریایی روند صادرات را شتاب می بخشد.

تاکنون ۲۰ هزار تن مرکبات از مازندران صادر شده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha