۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
تسریع در روند کمک رسانی به سیل زدگان کالپوش | ستاد اجرایی استان سمنان ورود کرد
معاون ستاد اجرایی سمنان در گفت و گو با بازار؛

تسریع در روند کمک رسانی به سیل زدگان کالپوش | ستاد اجرایی استان سمنان ورود کرد

سمنان- جلالی معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان درباره آخرین روند امداد رسانی به سیل زدگان کالپوش گفت: ۲۰۰ بسته معیشتی بین مردم منطقه توزیع شده است.

مهدی جلالی در گفت و گو با خبرنگار بازار در مورد اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان در سیل منطقه کالپوش اظهار کرد: این ستاد از نخسین روز وقوع سیل در منطقه کالپوش حاضر و نسبت به بررسی و برآورد وضعیت آسیب دیدگان از این حادثه وارد عمل شد.

وی از جمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان را توزیع ۲۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۶ میلیون ریال (هر بسته ۶۰۰ هزار تومان) شامل برنج، روغن، ماکارونی، سویا، قند، لپه، لوبیا و ... عنوان کرد.

ایجاد کارگاه قالیشویی

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان گفت: آماده سازی زیرساخت های لازم برای راه اندازی یک کارگاه قالیشویی در شهر رضوان از دیگر اقدامات ستاد اجرایی استان سمنان است که با به کارگیری ۱۵ نفر جهادگر و حضور داوطلبانه مردم در این کارگاه نسبت به شست و شوی قالی و فرش هایی که در اثر سیل در گل و لای فرو رفته اند، اقدام می شود.

جلالی گفت: به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان، بسیج اصناف و سپاه استان سمنان و سپاه ناحیه میامی تعدادی از متخصصان تعمیر لوازم خانگی به کار گیری شده اند تا نسبت به لوازم آسیب دیده و قابل تعمیر از جمله تلویزیون، یخچال، گاز و دیگر وسایل خانگی اقدام لازم انجام شود و لازم به توضیح است هزینه قطعات مورد نیاز برای تعمیر این وسایل از سوی ستاد اجرایی پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی لوازم خانگی نیز در اثر وقوع این سیل به صورت کامل از بین رفتند و به عبارتی قابل تعمیر نیستند با همکاری شورای هر روستا و هماهنگی کمیته امداد و بسیج تعداد ۵۰ تخته فرش و ۳۰ سری وسایل کامل منزل به خانواده های آسیب دیده تحویل داده شده است.

کمک به آسیب دیدگان

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان عنوان کرد: در شهر رضوان حدود ۷۰ خانواده در اثر وقوع سیل در منطقه کالپوش آسیب دیده اند و در مجموع در منطقه کالپوش از جمله شهر رضوان، حسین آباد و تلوبین بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ خانواده بر اساس برآوردهایی که از سوی فرمانداری میامی و ستاد بحران استان سمنان انجام شده است، آسیب دیده اند.

جلالی عنوان کرد: از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان که با همکاری بسیج در حال انجام است بازسازی ۲ واحد مسکونی در روستای تلوبین است همچنین هفت گروه جهادی پنج نفره از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان و با همکاری بسیج در منطقه کالپوش برای کمک و خدمات رسانی به مردم آسیب دیده از سیل اخیر حضور دارند.

وی افزود: کمک ها و اقدامات انجام شده به مردم و خانواده های آسیب دیده سیل منطقه کالپوش از سوی بنیاد احسان ستاد فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان در حال انجام است.

به گزارش بازار، کالپوش شرقی ترین بخش استان سمنان در شهرستان میامی است که یک شهر رضوان را در درون خود جای داده است. این منطقه با گلستان و خراسان شمالی هم مرز است.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha