۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
برآورد بازار جهانی سنگ آهن تا ۲۰۲۷| پیش بینی رشد ۱.۷ درصدی تقاضای جهانی فولاد در ۲۰۲۴

برآورد بازار جهانی سنگ آهن تا ۲۰۲۷| پیش بینی رشد ۱.۷ درصدی تقاضای جهانی فولاد در ۲۰۲۴

در شرایطی که به گفته انجمن جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ تقاضا برای فولاد تا ۱.۷ درصد رشد خواهد داشت، پیش بینی می شود طی سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ نیز بازار جهانی سنگ آهن به میزان ۵۱ میلیارد دلار رشد کند.

بازار؛ گروه صنعت: با توجه به آمارهای منتشر شده توسط سازمان جهانی فولاد (World Steel Association)، تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۹۴ میلیارد تن بوده و در عین حال این آمار نشان می‌ دهد که تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

پیش بینی رشد ۱.۷ درصدی تقاضای جهانی فولاد در ۲۰۲۴

از سوی دیگر انجمن جهانی فولاد رشدی ۱.۷ درصدی برای تقاضای جهانی فولاد در سال آینده میلادی یعنی سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است. این در حالی است که بازار جهانی سنگ آهن به عنوان یکی از مواد اولیه فولاد نیز روند پویایی دارد. در واقع مهم‌ ترین مواد اولیه مورد نیاز یک کارخانه فولاد سازی شامل سنگ‌ آهن، زغال‌ سنگ، سنگ آهک و آهن قراضه هستند و در این میان «سنگ آهن» یک ماده اولیه اساسی برای این صنعت محسوب می شود و ۹۸ درصد استخراج این ماده در سطح جهان، به منظور تولید فولاد استفاده می شود. این عنصر که به راحتی اکسیده می ‌شود، چندان محکم نیست و آلیاژ آن، برای افزایش استحکام در صنعت ساختمان سازی و نظایر آن، با استفاده از عناصر مختلف به ویژه نیکل و کروم تهیه می شود.

از سوی دیگر بازار جهانی معدن سنگ آهن بر اساس جغرافیا شامل آمریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا)، اروپا (بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و بقیه اروپا)، آسیا و اقیانوسیه (هند، چین، ژاپن، کره جنوبی و بقیه آسیا) و بقیه جهان (خاورمیانه و آفریقا و آمریکای لاتین) می شود.

رشد ۵۱ میلیارد دلاری بازار جهانی سنگ آهن از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷

به گفته کارشناسان، هرچند عواملی مانند قیمت ‌های انرژی، محدودیت ‌های زیست‌ محیطی و تغییرات در بازارهای جهانی نیز می‌ توانند بر وضعیت تولید سنگ آهن تأثیر گذار باشند، اما با توجه به رشد اقتصادی و تقاضای بالقوه برای فولاد و سایر محصولات مرتبط، احتمالا تولید سنگ آهن نیز افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارشات منتشر شده، تولید جهانی سنگ آهن در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ به میزان ۳ درصد کاهش داشته است و به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن رسید. این در شرایطی است که تولید همین میزان نیز برای سال جاری میلادی نیز برآورد شده است. از سوی دیگر برآورد می شود بازار جهانی سنگ آهن در طی سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ به میزان ۵۱ میلیارد دلار رشد کند و در دوره پیش بینی شده به طور میانگین حدود ۳ درصد شتاب بگیرد.

برآورد بازار جهانی سنگ آهن تا ۲۰۲۷| پیش بینی رشد ۱.۷ درصدی تقاضای جهانی فولاد در ۲۰۲۴
تولید جهانی سنگ آهن از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲
کد خبر: ۲۵۵٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha