۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
۵ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل مرزها اضافه می‌شود
وزیر کشور:

۵ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل مرزها اضافه می‌شود

وزیر کشور گفت: یکی از کارهایی که باید از الان آغاز شود، موضوع حمل‌ونقل بوده که با تهیه‌ی ۵ هزار اتوبوس در دستور کار است و برخی مراحل قانونی آن باقی‌مانده که به زودی با حضور وزیران مربوطه رفع می‌شود.

به گزارش بازار، احمد وحیدی صبح امروز (دوشنبه) در دومین جلسه ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۳ در بیان اهمیت خدمت به زائران امام حسین(ع) اظهار کرد: امسال فضایی فراهم شده که زودتر به امور مربوط به مراسم اربعین ورود کنیم اما شناسایی آسیب‌ها و دسته‌بندی آن‌ها ضمن نکات مثبت، برای رفع مشکلات ضروری است.

وزیرکشور اولویت نخست برای ارتقای کیفیت اعزام زائران به مراسم اربعین را مربوط به استان‌های مرزی و انتقال زائر به آن‌ها عنوان کرد و گفت: اولویت دوم، مشخص‌کردن اقدامات لازم در کشور عراق است که باید پیش‌بینی شود؛ مساله سوم هم اقداماتی است که در اولویت اول و دوم نیست و در صورت وجود اعتبار لازم، در دستور کار ما قرار دارد.

وحیدی با بیان اینکه زمان‌بندی‌ها باید دقیق باشد، گفت: یکی کارهایی که باید از الان آغاز شود، موضوع حمل‌ونقل بوده که با تهیه‌ی ۵ هزار اتوبوس در دستور کار است و برخی مراحل قانونی آن باقی‌مانده که به زودی با حضور وزیران مربوطه رفع می‌شود.

وزیر کشور به مردمی‌سازی مراسم اربعین حسینی(ع) اشاره و تصریح کرد: سال گذشته این بحث مطرح شد و امسال هم موضوع اسکان و تغذیه، دارای اهمیت است؛ در حدی که مردم خودشان بتوانند وارد ماجرا شوند و در این بخش هم حضور پُر رنگ‌تری داشته باشند.

وحیدی درباره ساماندهی خروج زمینی زائران از مبدا و مرزهای شش‌گانه گفت: این موضوع را باید برای اربعین سال آینده در دستور کار داشته باشیم چراکه برخی زائران برای مسیر رفت، یک مرز، و برای مسیر برگشت، مرز دیگری را انتخاب کردند؛ هر مرزی ظرفیتی دارد و این امکان وجود ندارد که بتواند هر میزان زائر را پذیرش کند.

وزیر کشور تاکید کرد: طبیعتا در همه‌ی این مراحل، بحث فرهنگی که در جلسه به آن اشاره شد، اهمیت دارد. موضوع رابطه‌ی موکب‌داران و رابطه آن‌ها با مردم نیز باید در جلسات جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha