۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
الزام مجلس برای پاسخگویی بخش غیردولتی در قبال کمک های دریافتی
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

الزام مجلس برای پاسخگویی بخش غیردولتی در قبال کمک های دریافتی

نمایندگان مجلس اعطای کمک به بخش غیردولتی را در صورتی مجاز دانستند که در راستای انجام وظایف و متناسب با برنامه ها بوده و در نهایت این بخش نسبت به کمک های دریافتی، پاسخگو باشد.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه، ۲۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با حذف بند الف ماده ۱۳ این لایحه که در کمیسیون حذف شده بود، موافقت کردند.

در ادامه نمایندگان به بررسی بند ب ماده ۱۸ با موضوع اعتبارات هزینه ای پرداختند و آن را با ۱۵۰ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند ب ماده ۱۸ این لایحه آمده است: در کلیه موارد قانونی اعطای کمک به بخش غیردولتی درصورتی مجاز است که در راستای مأموریت ها و وظایف دستگاه های مربوط و متناسب با قیمت تمام شده محصول، کالا یا خدمات و ارائه برنامه کمک باشد. بخش غیردولتی نسبت به کمک های دریافتی در مقابل دستگاه کمک کننده مطابق قوانین از جمله بند (الف) ماده( ۳۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) پاسخگو خواهد بود.

به گزارش خانه ملت، در ادامه نمایندگان به بررسی بند ت ماده ۱۸ پرداختند که بعد از اینکه اصل آن حائز رأی نمایندگان نشد، پیشنهاد حذف آن از سوی غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد مطرح شد که نمایندگان با ۱۱۸ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه با این حذف موافقت کردند.

براساس بند ت حذف شده در صحن؛ برآورد تسهیلات بانکی تکلیفی یا تحت تضمین دولت، در چهارچوب برنامه مهار (کنترل) تورم بانک مرکزی که تا پایان فروردین ماه هرسال توسط این بانک تهیه و بهتصویب شورای پول و اعتبار میرسد، انجام میشود.

تبصره ۱- سازمان موظف است نحوه و میزان تأدیه بدهی دولت بابت تسهیلات بر عهده دولت را به صورت سالانه در جدول لوایح بودجه سنواتی درج نماید.

کد خبر: ۲۵۵٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha