۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
انجمن معماران خواستار اصلاح محاسبه هزینه معماری شد

انجمن معماران خواستار اصلاح محاسبه هزینه معماری شد

تعدادی از اعضای انجمن معماری و شهرسازی ایران خواهان اصلاح بخشنامه جدید ساخت و سازهای شهری و افزایش محاسبه هزینه معماری در طراحی ساختمان شدند.

به گزارش بازار، تعدادی از اعضای انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران امروز (شنبه ۲۰ آبان ماه) با حضور در وزارت راه و شهرسازی خواهان اصلاح بخشنامه جدید ساخت و سازهای شهری مبنی بر افزایش هزینه معماری شدند و معتقدند هزینه‌ها جوابگوی فعالیت‌های آنها نیست و سبب تضعیف هویت معماری ایرانی در ساخت و سازهای شهری خواهد شد.

حامد شادفر، عضو هیئت رئیسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی که در تجمع جامعه معماری مقابل وزارت راه و شهرسازی حضور داشت، بیان کرد: این ابلاغیه بدون در نظر گرفتن پیشنهادهای معماران کشور ابلاغ شده و با کاهش ۵ درصدی حق‌الزحمه مهندسان معمار شرایط کار را برای این افراد سخت‌تر کرده است.

وی ادامه داد: ما خواستار این هستیم که با تشکیل کمیته قیمت‌گذاری مهندسان معمار بتوانیم ضوابط قانونی این روند به درستی پیش برود.

این مهندس معمار با بیان اینکه بخشنامه جدید ساخت و سازهای شهری، معماری ایرانی را تضعیف کرده است، ادامه داد: در بخشنامه جدید، تعرفه دستمزد معماری ۵ درصد کاهش یافته و ۲۹ درصد تعیین شده در حالی که در بخشنامه‌های پیشین تعرفه دستمزد معماران ۳۴ درصد بود.

وی گفت: نظام مهندسی ساختمان متشکل از هفت رشته مهندسی است که عمده آن شامل گروه معماری، سازه و برق و مکانیک است و ما خواستار این هستیم که در صنعت ساختمان سازی جامعه مهندسان معمار راهبر اصلی باشند.

گفتنی است جامعه مهندسان معمار عضو نظام مهندسی استان تهران حدود ۱۲ هزار نفر هستند.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha