۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
بانک صنعت و معدن چین هک شد

بانک صنعت و معدن چین هک شد

بانک صنعت و تجارت چین در بخش خدمات مالی ایالات متحده مورد حمله سایبری قرار گرفت.

به گزارش بازار، بزرگ‌ترین بانک جهان از نظر سپرده، بانک صنعت و تجارت چین (ICBC) است که مورد حمله سایبری قرار گرفت و بنا بر گزارش ها، معاملات خزانه داری ایالات متحده را در این هفته مختل کرد و این شرکت را مجبور کرد از یو اس بی برای تکمیل معاملات استفاده کند. این بانک روز پنجشنبه اعلام کرد که واحد خدمات مالی ایالات متحده حمله باج افزار را تجربه کرده که منجر به اختلال در چندین سیستم شده است. بر اساس گزارش رسانه ها، این بانک مجبور شد یک پیام رسان با یک یو اس بی حاوی جزئیات حساب را برای طرف‌های متضرر ارسال کند.

این بانک گفت که معاملات خزانه داری آمریکا را که روز چهارشنبه انجام شده بود، با موفقیت تسویه کرد. با این حال، گزارش‌های متعدد حاکی از اختلال بوده، در حالی که فعالان بازار گفتند نقدینگی تحت تاثیر قرار گرفته است. مارکوس موری، موسس شرکت سوئدی امنیت سایبری تروسک، گفت: این شوکی واقعی برای بانک‌های بزرگ در سراسر جهان محسوب می‌شود. هک این بانک، بانک‌های بزرگ در سراسر جهان را به رقابت برای بهبود دفاع خود از امروز وادار خواهد کرد. بر اساس آخرین پرونده سالانه آن با رگولاتورهای ایالات متحده، این واحد در پایان سال ۲۰۲۲ دارایی ۲۳.۵ میلیارد دلاری داشت.

باج افزار نوعی حمله سایبری است که در آن هکرها کنترل سیستم‌ها یا اطلاعات را به منظور درخواست باج به دست می‌گیرند. محبوبیت این نوع حمله در سال‌های اخیر در بین هکرها افزایش داشته است. در طول تاریخ بانک‌های چینی مورد هدف قرار نگرفته‌اند و هکرها معمولاً از ارزهای دیجیتال باج می‌خواهند که با احتمال بیشتری ناشناس بمانند. چین تراکنش‌های رمزارزی را ممنوع کرده است. تاکنون هیچ کس مسئولیت حمله به این بانک را بر عهده نگرفته و این بانک چینی نگفته که چه کسی ممکن است پشت این حادثه باشد. بر اساس گزارش تحلیلی، پرداخت‌های حملات باج‌افزار در سال جاری تا پایان سپتامبر به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha