۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
واگذاری ۶۰ بنای تاریخی به بخش خصوصی تا یک ماه آینده
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی خبر داد

واگذاری ۶۰ بنای تاریخی به بخش خصوصی تا یک ماه آینده

بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از واگذاری ۶۰ بنای تاریخی به بخش خصوصی در آینده نزدیک خبرداد و این اقدام را ناظر بر اجرای برنامه چهارم توسعه دانست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حوزه گردشگری و اتفاقات روی داده در این حوزه اشاره کرد و گفت: صدور مجوز گردشگری در مسیر اجرا قرار گرفته است و دستورالعمل اجرایی نحوه صدور مجوز گردشگری کشاورزی با تعامل و هم فکری و اخذ دیدگاه های فرابخشی مرتبط، در مسیر اجرایی شدن و ابلاغ قرار گرفته است.

وی افزود: برای صدور مجوز گردشگری کشاورزی بین نهادهای دیگر مانند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب و همچنین اتاق بازرگانی هماهنگی به عمل آمده است.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بسیاری از کسانی که به گردشگری و طبیعت گردی می روند، بخش زیادی از زمان خود را به بازدید از زمین های کشاورزی اختصاص می دهند، عنوان کرد: تصویب نهایی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی گردشگری کشاورزی، امکان صدور مجوز تخصصی برای اشخاص حقیقی و حقوقی را فراهم می کند.

وی درباره مزیت های ایجاد مجوز گردشگری کشاورزی اظهار کرد: با این کار بستر مناسب قانونی نظارت بر عملکرد فعالان این حوزه فراهم می شود.

رویداد ملی گردشگری برگزار می شود
بای درباره دیگر اخبار مرتبط با این وزارت خانه، به برگزاری رویداد ملی گردشگری اشاره کرد و گفت: این رویداد در ماه جاری رخ می دهد. با تأکید آقای مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سه رویداد گردشگری منتخب ملی در استان های خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی را خواهیم داشت که مجوزهای لازم از ستاد ملی مبارزه با کرونا اخذ شده است.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همچنین به دنبال آن هستیم، ماهانه یک جشنواره گردشگری در استان های کشور برگزار کنیم.

طرح تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان
وی در خصوص افزایش تقاضای سفر بیان کرد: در ایام شیوع ویروس به ویژه در تعطیلات نوروز با مشکلات زیادی در صنعت گردشگری مواجه شدیم اما به دنبال ایجاد فرصت هایی جهت جبران این موضوع هستیم. به عنوان نمونه طرح تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان در هیئت دولت مطرح شده است تا سفرهای نوروزی که به دلیل شیوع ویروس انجام نشد را جبران کنیم.

بای درباره دیگر طرح های مطرح شده برای جبران سفرهای نوروزی گفت: طرح تعطیلات پایان هفته نیز مطرح شده است و در حال پیگیری هستیم تا به تعطیلات روزهای جمعه و پنج شنبه اضافه شود. با این اقدامات به دنبال آن هستیم تا فرصت سفر بیشتری را برای مردم با ملاحظات بهداشتی فراهم کنیم.

وی از عرضه طیف جدیدی از اقلام تبلیغاتی در حوزه گردشگری تا پایان تیر ماه خبر داد و اظهار کرد: این اقلام، با هدف معرفی جاذبه های گردشگری ایران در بازارهای هدف بین الملل است که به صورت مکتوب یا دیجیتال و با ۱۰ زبان زنده دنیا ارائه خواهد شد. اهم اقلام تبلیغاتی که به صورت دیجیتال تهیه می شود، متعلق به ۲۴ اثر ثبت شده جهانی ایران است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در هفته گذشته میزبان دکتر علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری بودیم، گفت: این دیدار برای توسعه گردشگری و تأمین مالی مورد نیاز این صنعت از طریق بورس برگزار شد. در این نشست مسئولان تشکل های گردشگری و جمعی از فعالان و سرمایه گذاران صنعتی گردشگری حضور داشتند.

وی درباره نتیجه این نشست بیان کرد: اگر مجموعه گردشگری در قالب اقدامی مشترک به بورس راه پیدا کند، قطعاً تحولی بنیادین در صنعت گردشگری ایجاد می شود و درواقع ساز و کار تأمین مالی بسیار خوبی به وجود خواهد آمد.

بای در خصوص میراث فرهنگی توضیح داد و گفت: تا یک ماه آینده ۶۰ بنای تاریخی را به بخش خصوصی واگذار می کنیم که این اقدام به استناد قانون برنامه چهارم توسعه خواهد بود و بر اساس آن، بناهای تاریخی واجد شرایط، در اختیار صندوق بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صنایع دستی اشاره و عنوان کرد: در هفته گذشته تفاهمنامه مشترکی بین مجمع شهرداران کلانشهرها و معاون صنایع دستی وزارت خانه صورت گرفت. این تفاهمنامه برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و برنامه های توسعه ای کشور و همین‌طور تحقق اهداف حمایتی و ترویجی و بازرگانی صنایع دستی انجام شد که سبب ایجاد اشتغال پایدار نیز می شود.

وی افزود: در ایران ۱۱ شهر و سه روستای جهانی ثبت شده در حوزه صنایع دستی داریم و از این نظر با فاصله معناداری از کشور دوم یعنی چین در رتبه نخست قرار داریم.

کد خبر: ۲۵٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha