۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
الزام نصب برچسب قیمت و ارائه برگ خرید در استان سمنان/ کالای بدون قیمت نخرید
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان:

الزام نصب برچسب قیمت و ارائه برگ خرید در استان سمنان/ کالای بدون قیمت نخرید

سمنان – معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه نصب برچسب قیمت و ارائه برگ خرید برای تمام واحدهای صنفی استان الزامی شد، گفت: مردم از خرید کالای بدون قیمت اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان اینکه اجرای پویش مردمی «بدون قیمت نخریم» در دستور کار است، اظهار داشت: نصب برچسب قیمت و ارائه برگ خرید در استان سمنان الزامی شد.

وی با تأکید بر اینکه عموم مردم این استان برای مشارکت در این پویش باید از خریداری کالا بدون قیمت اجتناب کنند، افزود: نصب برچسب قیمت و صدور برگ خرید نقش مؤثری در افزایش شفافیت بازار ایفا می‌کند.

برخورد با واحدهای صنفی متخلف
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه ایجاد شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان از اهداف مهمی است که در راستای اجرای این دنبال می‌شود، تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به این سازمان اطلاع دهند.

یحیایی با اشاره به اینکه این طرح هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس فصل هشتم قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی عدم درج قیمت کالا و خدمات به‌عنوان تخلف صنفی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه ارسال گزارش از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت سریع‌ترین راه برای پیگیری تخلفات صنفی است، تأکید کرد: پس از دریافت گزارش تخلف، بازرسان و کارشناسان سازمان مراتب را بررسی و در صورت احراز تخلف برابر با قانون با فرد متخلف برخورد می‌شود.

کاهش تخلفات اقتصادی در استان
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بیان کرد: حمایت از حقوق مصرف‌کننده، جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار عرضه کالا و کاهش تخلفات اقتصادی از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح است.

یحیایی یادآور شد: اجحاف به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، رعایت ضرایب سود مصوب، درج قیمت و نصب نرخ نامه از سوی بازرسان سازمان با جدیت رصد و پایش می‌شود.

کد خبر: ۲۵٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha