۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
تقویت نظارت و ارزیابی مستمر واحدهای تولیدی اولویت استاندارد کردستان است
مدیر کل استاندارد کردستان:

تقویت نظارت و ارزیابی مستمر واحدهای تولیدی اولویت استاندارد کردستان است

سنندج – وزیری، مدیرکل استاندارد کردستان تقویت نظارت و ارزیابی مستمر از واحدهای تولیدی را یکی از برنامه های اصلی و محوری این اداره کل در راستای ارتقاء کیفیت تولید عنوان کرد.

محرم وزیری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت رعایت استاندارد از سوی تولید کننده، بیان کرد: اداره کل استاندار کردستان در دوره تحولی فعالیت های خود، اقدامات مستمری را در راستای تقویت نظارت و ارزیابی مستمر واحدهای تولیدی در دستور کار قرار داده است.

وی ضمن اشاره به رسالت بسیار مهم استاندارد، یادآور شد: تولیدکننده و مصرف‌کننده دو بال تنومند موتور اقتصاد مقاومتی به شمار می روند و بدون تردید این دو بال، بستر شکوفایی و رونق اقتصادی کشور را فراهم و خلق می‌کنند.

مدیرکل استاندارد کردستان بیان کرد: اعتباربخشی به تولید کننده و اطمینان ‌بخشی به مصرف‌ کننده مأموریت اصلی سازمان استاندارد به شمار می رود و در همین راستا اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان کشوری و استانی با تکیه بر تخصص‌های خانواده استاندارد، زیباترین جلوه‌ های اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشته اند، افزود: همکاران ما در اداره کل استاندارد کردستان نیز در این مسیر از هیچ حمایتی دریغ نخواهند کرد.

وزیری افزود: مدعیان تولید استان با کیفیت مطابق با استاندارد برای بهره ‌گیری از بازار مصرف و صادرات محصولات خود با خانواده استاندارد دوشادوش هم کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خانواده بزرگ استاندارد نه در مقام مچ‌ گیری، بلکه در جایگاه امین و مشاوری دانا و خیرخواه تضمین‌کننده امنیت اقتصاد تولیدکننده و ملجأ و مأوا برای مصرف‌کننده است، اظهار کرد: مصرف‌کننده استاندارد را معتمد خود دانسته و امنیت و سلامتی خود را در گرو استاندارد می‌ داند.

وی با بیان اینکه وظیفه استاندارد خطیر و مقدس است، بیان کرد: آنجا که پای امنیت و سلامتی مصرف‌کننده در میان باشد، مطابق قانون در مقام ضابط قضایی از حقوق مصرف‌کننده دفاع می‌کنیم.

مدیرکل استاندارد کردستان تقویت نظارت و ارزیابی واحدهای تولیدی، بازرسی و بررسی کیفیت محصولات تولیدی استان جهت صادرات، توجه ویژه به مرزها و گسترش آزمایشگاه‌ های دارای مجوز استاندارد را جزو برنامه‌ های اولویت‌دار حوزه کاری خود عنوان کرد و گفت: در مدت زمان کمتر از سه ماه اخیر آزمایشگاه ‌های مرجع استاندارد بعد از ۹ سال تعطیلی مجدداً در چند روز اخیر آغاز به کار کرد.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha