۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
چرا استانبول برای سرمایه‌ گذاران خارجی اینقدر جذاب است؟

چرا استانبول برای سرمایه‌ گذاران خارجی اینقدر جذاب است؟

این روزها حتماً تبلیغات مختلفی را در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی می‌بینید که شما را به سرمایه گذاری در استانبول و خرید ملک در ترکیه دعوت می‌کنند.

به گزارش بازار، این روزها حتماً تبلیغات مختلفی را در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی می‌بینید که شما را به سرمایه گذاری در استانبول و خرید ملک در ترکیه دعوت می‌کنند. از بازار گرمی بعضی از شرکت‌های سرمایه گذاری که بگذریم، بدون اغراق استانبول یکی از نگین‌های درخشنده منطقه خاورمیانه بعد از دبی است که همه ساله سرمایه ‌گذاران مختلفی را حتی از آمریکا، کانادا و کشورهایی اروپایی به خود جذب می‌کند.

چرا استانبول برای سرمایه‌ گذاران خارجی اینقدر جذاب است؟

این روزها حتماً تبلیغات مختلفی را در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی می‌بینید که شما را به سرمایه گذاری در استانبول و خرید ملک در ترکیه دعوت می‌کنند. از بازار گرمی بعضی از شرکت‌های سرمایه گذاری که بگذریم، بدون اغراق استانبول یکی از نگین‌های درخشنده منطقه خاورمیانه بعد از دبی است که همه ساله سرمایه ‌گذاران مختلفی را حتی از آمریکا، کانادا و کشورهایی اروپایی به خود جذب می‌کند.

طبیعتاً علت حضور سرمایه‌ گذاران این کشورها در ترکیه، فقط زیبایی‌های طبیعی استانبول نیست، چون جذابیت‌های توریستی و گردشگری اروپا کم از استانبول ندارد. پس به نظرتان علت این همه جذابیت استانبول برای سرمایه ‌گذاران خارجی چیست؟ چرا خرید ملک در استانبول تا این حد طرفدار دارد؟ برای پاسخ به این سؤال، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
 

احداث کانال جدید استانبول

یکی از پروژه‌های عظیمی که نقطه عطف برنامه توسعه شهری دولت رجب طیب اردوغان برای نوسازی و بهسازی استانبول محسوب ‌می‌شود، پروژه احداث کانال جدید استانبول است. کانال استانبول بزرگ‌ترین بندر کانتینری دریای سیاه است و به ‌زودی به فعال ‌ترین بندر ترانسفر اروپا شرقی تا آسیای میانه تبدیل خواهد شد. این کانال ورژن مصنوعی تنگه طبیعی و زیبای بسفر است که در راستای همین تنگه طبیعی در حال احداث است. هدف از ساخت کانال، کاهش بار ترافیکی تنگه بسفر و خلیج شاخ طلایی است.

طول کانال استانبول ۴۵ کیلومتر است. مبدأ آن دریاچه طبیعی کوچوک چکمجه (دریاچه‌ای طبیعی در دریای مرمره) است، در مسیر از سد سازلی دره و روستای ساملار عبور می‌کند و در نهایت به دریای سیاه متصل می‌شود. احداث این پروژه استراتژیک علاوه بر رونق اقتصادی ترکیه، باعث افزایش جذب سرمایه خارجی برای خرید ملک در ترکیه و زمین‌ها و پروژه‌های ملکی حاشیه کانال می‌شود. ۹۰ درصد معاملات تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی صورت ‌می‌گیرد، بنابراین طبیعی است که کشورهای اروپایی با هدف سرمایه گذاری در این بندر و آبراه استراتژیک وارد استانبول شوند.

احداث کانال استانبول روی سرمایه گذاری ملکی در ترکیه چند تأثیر مهم دارد:

  1. باعث رشد قیمت املاک حاشیه کانال جدید استانبول خواهد شد

نمایندگان صنعت ساختمان ترکیه پیش بینی کرده‌اند با شروع مناقصه‌های کانال، قیمت زمین‌های اطراف به‌ دلیل افزایش تقاضای خرید تا ۳۰ درصد و حتی بیشتر افزایش پیدا کند. مطمئناً با راه اندازی کانال، افزایش قیمت‌ها بیشتر از این رقم هم خواهد شد.

  1. شرکت ‌های بزرگ سرمایه گذاری و ساخت و ساز در این منطقه حضور فعال خواهند داشت

کانال جدید استانبول توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری ترک و خارجی را به خود جلب کرده است. به‌ طوری که بعضی از این شرکت‌ها از همین حالا بزرگ‌ترین اراضی منطقه را خریداری کرده و در حال احداث پروژه‌های مسکونی و تجاری جذابی هستند. یک از این شرکت‌ها Emlak Konut است که جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه گذاری ملک در ترکیه محسوب ‌می‌شود.

  1. فرصت ‌های جدید و جذابی برای خرید ملک در مناطق اطراف کانال ایجاد می‌شود

کانال استانبول یک فرصت جذاب برای سرمایه ‌گذاران کلان است، ولی برای سرمایه گذارن عادی و افرادی که قصد خرید ملک در استانبول دارند هم یک فرصت استثنائی محسوب ‌می‌شود. اگر همین امروز که این پروژه در حال احداث است با بودجه n تومان برای خرید از املاک اطراف کانال اقدام کنید، تا زمان تکمیل بهره برداری از کانال حداقل ۱۰۰ درصد سوددهی را تجربه خواهید کرد.

قطعاً پس از گذشت مدت کوتاهی، این بازدهی مالی چندین برابر هم خواهد شد. البته برای اینکه با اطلاعات دقیق وارد این سرمایه گذاری هوشمندانه شوید، پیشنهاد می‌کنیم از یک تیم املاک متخصص مانند هوم ترکی مشورت بگیرید.

چرا استانبول برای سرمایه‌ گذاران خارجی اینقدر جذاب است؟


 

راه اندازی مرکز مالی استانبول (فینانس شهیر)

تغییر و تحولات شفت انگیز استانبول در راستای تبدیل شدن به یک کلان ‌شهر مدرن و پیشرفته فقط به کانال استانبول ختم نمی‌شود. دولت قصد دارد یک نسخه از وال ‌استریت آمریکا را هم به استانبول بیاورد!

پروژه مرکز مالی استانبول (IFM) یا فینانس شهیر، یکی از پروژه‌های استراتژیک دولت برای تبدیل کردن استانبول به قطب اقتصادی منطقه است. این مرکز در منطقه عمرانیه و بخش آسیایی استانبول در حال احداث است و قرار است به مرکز تجارت بین المللی استانبول (وال استریت استانبول) تبدیل شود. پروژه در زمینی به مساحت ۳.۴ میلیون مترمربع با ۱.۴ میلیون مترمربع فضای اختصاصی برای بخش اداری، هتل‌های ۵ ستاره، پارکینگ و مراکز خرید و با رویکرد مدیریت هوشمند شهری احداث می‌شود.

ساختمان مرکزی همه بانک‌های دولتی، بین المللی و خصوصی ترکیه، دفاتر مرکزی شرکت‌های وابسته به این بانک‌ها، دفاتر مرتبط با بورس ترکیه و کلیه شرکت‌های مالی برجسته در این مرکز جمع خواهند شد. مرکز IFM با الگوگیری از وال استریت آمریکا تبدیل به بزرگ‌ترین مرکز مالی ترکیه و خاورمیانه خواهد شد.

نزدیک به ۱۵۰ کشور در سازمان تجارت جهانی عضو هستند که شعب ۹۰ درصد آنها در مرکز مالی استانبول مستقر خواهند شد. در واقع مرکز مالی استانبول، نقطه تمرکز بزرگ‌ترین ارگان‌های مالی اقتصادی ترکیه و دنیا خواهد شد و آینده اقتصادی این کشور را متحول خواهد کرد.

راه اندازی مرکز مالی استانبول روی موقعیت استراتژیک این شهر چند تأثیر مهم دارد:

  1. باعث جذب سرمایه و حضور شرکت‌ های بزرگ مالی و اقتصادی در این مرکز می‌شود

مرکز مالی استانبول در کنار بخشی که به ‌صورت اختصاصی در اختیار ارگان‌های مالی دولتی و خصوصی قرار می‌گرد، واحدهای تجاری و اداری دارد که به‌ صورت فروش و اجاره در اختیار سایر متقاضیان و علاقه مندان به سرمایه گذاری قرار می‌گیرد. با واگذاری این واحدها، شرکت‌های بزرگ و برجسته‌ای در این لوکیشن ارزنده مستقر خواهند شد.

  1. برای مالکان واحدهای تجاری درآمدزایی خواهد داشت

سرمایه گذاری در این واحدها برای مالکان آنها از دو جنبه سوددهی دارد:

یک – افزایش قیمت ملک

دو – درامد ماهانه اجاره این واحدهای تجاری و اداری

مالکان واحدهای تجاری مرکز مالی استانبول که قصد ندارند مستقیماً در این مرکز حضور داشته ‌باشند، می‌توانند با اجاره دادن این واحدها درامد ماهانه قابل توجهی کسب کنند.

چرا استانبول برای سرمایه‌ گذاران خارجی اینقدر جذاب است؟


 

بزرگترین پارک استانبول (پارک ملت باهچه سی)

اقدام دیگری جذابیت‌های بی ‌نظیر استانبول را تکمیل خواهد کرد، پارک ملت باهچه سی، بزرگ‌ترین پارک استانبول است. این پارک با بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع زیربنا، ۸۰ هزار مترمربع فضای سبز و ۸ هزار مترمربع حوض بیولوژیکی، بخش‌های مختلف و سرگرم کننده‌ای دارد. امکانات این پارک عبارتند از:

  • حوضچه بزرگ آبی با انواع گونه‌های آبزی

  • فضا سبز بزرگ با استراحتگاه‌های اختصاصی

  • مسیر دوچرخه و پیاده‌روی

  • زمین والیبال، فوتبال و پینگ‌ پونگ

  • باغ‌های میوه و گونه‌های خاص گیاهی


 

پروژه‌ های ملکی باز بازدهی مالی بالا

در کنار تغییر و تحولات اقتصادی و سیاسی که آینده استانبول را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد، با سرمایه گذاری بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت و ساز ترک، پروژه‌های منحصر به ‌فردی در مناطق ویژه این شهر در حال احداث است. از جمله پروژه‌های:

  • پروژه لوکس یدی ماوی | yedi mavi

  • پروژه داپ ینی لونت | Dap yeni levent

  • پروژه نیشانتاشی کورو | Nişantaşi kuru

این پروژه‌ها در لوکیشن‌های ارزنده استانبول احداث ‌شده‌اند، از بهترین امکانات رفاهی و کیفیت ساخت برخوردارند و مناسب سرمایه گذاری برای اخذ پاسپورت هستند. به ‌علاوه اینکه از دسترسی‌های بسیار خوبی به مناطق مهم شهر برخوردار هستند و بدون شک آینده درخشانی خواهند داشت.

چرا استانبول برای سرمایه‌ گذاران خارجی اینقدر جذاب است؟

پروژه‌های برند و مطرح نام‌ برده، شرایط ایده آلی را برای سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده‌اند. البته با توجه به موقعیت بی ‌نظیر آنها، تقریباً بخش زیادی از واحدهای این پروژه‌ها به خریداران امریکایی، کانادایی، اروپایی، چینی و... فروخته ‌شده، ولی همچنان فرصت سرمایه گذاری برای علاقه مندان وجود دارد!

هلدینگ هوم ترکی به ‌عنوان یکی از معتبرترین سرمایه ‌گذاران ملکی در ترکیه، توجه سرمایه ‌گذاران را به کسب سود ۴۰ الی ۵۰ درصدی در کمتر از ۳ ماه با سرمایه گذاری در این سه پروژه لوکس و فوق العاده مدرن استانبول جلب می‌کند.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha