۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
توجه ویژه بازدیدکنندگان اصفهانی به هونگچی اچ۵ | حضور مشتریان متخصص در نمایشگاه خودرو اصفهان
گزارش اختصاصی بازار؛

توجه ویژه بازدیدکنندگان اصفهانی به هونگچی اچ۵ | حضور مشتریان متخصص در نمایشگاه خودرو اصفهان

رضایی یکی از مشتریان هونگچی اچ۵ در نمایشگاه خودرو اصفهان به بازار گفت: امیدوارم این خودرو از واردات به مونتاژ در داخل کشور تبدیل و حمایت از عرضه آن با حذف قیمت گذاری دستوری و سامانه یکپارچه بیشتر شود.

بازار؛ گروه خودرو: نمایشگاه خودرو اصفهان میزبان مشتریان و بازدیدکنندگانی بود که اغلب به جزئیات فنی خودروها آشنا بودند. بازدیدکنندگان این گردهمایی که اغلب اقدام به خرید خودرو کرده بودند، در مباحث فنی کارشناسان شرکت های که نمایندگی آن ها در نمایشگاه حضور داشت را به چالش می کشیدند. شاید نمایشگاه خودرو اصفهان نشان از آغاز تغییر سلیقه و نگاه مشتریان به خودروهای جدید باشد، از همین رو اگر وزارت صمت به عنوان سیاستگذار صنعت خودرو و شرکت های خودرویی در زمینه عرضه محصولات جدید به بازار کوتاهی کنند، با مقاومت عدم خرید از سوی مشتریان مواجه خواهند شد.

توجه ویژه بازدیدکنندگان اصفهانی به هونگچی اچ۵ | حضور مشتریان متخصص در نمایشگاه خودرو اصفهان

رضایی مشتری هونگچی اچ ۵: هونگچی اچ۵ یک خودرو مجهز به فناوری های روز و شمشین سدان پر فروش چین هست، با بهانه «لوکس» بودن خودروها نباید مانع از دسترسی خریداران به محصولات روز دنیا شد

استقبال از هونگچی اچ ۵

چندی پیش یک «رسانه» هونگچی اچ ۵ را خودرو لوکس معرفی کرده بود، این محصول در قیاس با سایر خودروهای چینی در کشور لوکس شناخته می شود، اما در دنیا به عنوان محصول لوکس معرفی نمی شود. چرا که در بازارهای جهانی خودرویی که بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد را خودرو لوکس معرفی می کنند.

هونگچی اچ۵ که ملقب به رولزرویس چینی است، به هفدهمین نمایشگاه خودرویی اصفهان آمده بود. این خودرو با استقبال گسترده از سوی بازدیدکنندگان در سنین مختلف قرار گرفته بود. تعداد بازدیدکنندگان از این محصول اجازه تهیه گزارش به اصحاب رسانه در نمایشگاه را نمی داد.

در میان بازدیدکنندگان از غرفه گروه بهمن برای بررسی هونگچی اچ ۵، «مهدی رضایی» یکی از مشتریان این محصول حضور داشت و به خبرنگار «بازار» در خصوص علت خرید این خودرو گفت: بیشتر از سه ماه خودروهای فعلی و آینده بازار خودرو کشور را بررسی کردم، در میان بررسی ها متوجه فناوری، کیفیت و ایمنی بالای هونگچی اچ۵ شدم، به همین دلیل اقدام به ثبت نام و خرید این خودرو کردم.

توجه ویژه بازدیدکنندگان اصفهانی به هونگچی اچ۵ | حضور مشتریان متخصص در نمایشگاه خودرو اصفهان

رضایی با اشاره به قیمت گذاری خودروهای وارداتی از سوی شورای رقابت و گلایه از روند فعلی، اظهار داشت: در زمان ثبت نام هونگچی اچ۵ گفته می شد احتمالا این خودرو با قیمت ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان راهی بازار شود. اما پس از دخالت شورای رقابت و وزارت صمت این محصول با قیمت ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان تحویل داده می شود، وزارت صمت و شورای رقابت عامل گرانی در بازار خودرو هستند.

این خریدار هونگچی در پاسخ به سوال بازار در خصوص افزایش عرضه این نوع خودروها توسط سایر شرکت ها، بیان کرد: در بازار فعلی با بودجه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی می توان خودروهای کارکرده کره ای را خریداری کرد که فقط هزینه تعمیر ناشی از عدم نگهداری صحیح به دلیل جبر تحریم های ظالمانه تحمیل خواهد کرد. باتوجه به اینکه هونگچی اچ۵ یک خودرو مجهز به فناوری های روز و شمشین سدان پر فروش چین هست، قطعا می تواند با قیمت حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در بازار کشور جایگاه ویژه ای را کسب کند.

این مشتری با اشاره به بحث لوکس بودن هونگچی اچ۵ و نقدهای غیرمنصفانه در خصوص آن، توضیح داد: متولیان صنعت خودرو با قیمت گذاری دستوری و ایجاد بازار بسته، چالش برای مشتریان ایجاد کردند. با بهانه «لوکس» بودن خودروها نباید مانع از دسترسی خریداران به محصولات روز دنیا شد، بیشتر مصرف کنندگان بازار خودرو در شرایط فعلی اقتصادی به سختی بودجه مورد نیاز برای خرید یا تبدیل خودرو تامین می کنند، بنابراین باید سیاستگذاران در امر واردات و تولید خودرو تسهیل ایجاد کنند.

توجه ویژه بازدیدکنندگان اصفهانی به هونگچی اچ۵ | حضور مشتریان متخصص در نمایشگاه خودرو اصفهان

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص مدت استفاده از این خودرو، گفت: حداقل پنج سال از هونگچی اچ۵ استفاده خواهم کرد، امیدوارم این خودرو از واردات به مونتاژ در داخل کشور تبدیل و حمایت از عرضه آن بیشتر شود. هونگچی اچ۵ در قیاس با سایر سدان های موجود در کشور، یک محصول ایمن و با کیفیت جهت استفاده روزمره است.

بررسی خبرنگار «بازار» از نمایشگاه خودرو اصفهان حاکی از آن است که آگاهی بازدیدگنندگان در خصوص جزئیات فنی به حدی افزایش یافته بود که اشتباهات درج شده در «کاتالوگ» یک شرکت خودروساز بخش خصوصی که نمایندگی آن در این نمایشگاه حضور داشت را بارها اعلام کردند

آغاز تغییر نگاه و سلیقه مشتریان

اغلب بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو اصفهان، مشتریانی بودند که به دنبال خرید یک محصول با کیفیت حتی با شرایط فروش اقساطی بودند. در زمانی نه چندان دور مصرف کنندگان واقعی برای خرید یک خودرو حدود یکسال در صف قرعه کشی و ثبت نام حضور داشتند، اما امروز با واردات خودرو صف های قرعه کشی کاهش و سلایق تغییر کرده است.

بررسی خبرنگار «بازار» از نمایشگاه خودرو اصفهان حاکی از آن است که آگاهی بازدیدگنندگان در خصوص جزئیات فنی به حدی افزایش یافته بود که اشتباهات درج شده در «کاتالوگ» یک شرکت خودروساز بخش خصوصی که نمایندگی آن در این نمایشگاه حضور داشت را بارها اعلام کردند.

توجه ویژه بازدیدکنندگان اصفهانی به هونگچی اچ۵ | حضور مشتریان متخصص در نمایشگاه خودرو اصفهان

توجه عمده علاقمندان به خودرو در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان به سمت غرفه های گروه بهمن، کرمان موتور و آرین موتور به دلیل حضور خودروهای متفاوت از نظر طراحی و قوای فنی قوی بود. بازدیدکنندگان از گردهمایی مذکور در خصوص سیاست اشتباه شورای رقابت در خصوص عرضه خودرو فقط در سامانه یکپارچه و نبود برنامه فروش در این نمایشگاه گلایه داشتند.

نقدهای بازدیدکنندگان از سیاستگذاری وزارت صمت در خصوص فروش خودرو نشان می دهد متولیان این صنعت اگر برنامه فروش را تغییر نداده و قیمت گذاری دستوری را حذف نکنند، بحران جدیدی در بازار خودرو ایجاد خواهند کرد.

کد خبر: ۲۵۴٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایمان IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      0 0
      ۲۸۰۰ تومان میشه نزدیک ۶۰،۰۰۰ دلار میفهمین تو یه کشور نرمال با ۶۰ هزار دلار میشه چه ماشینایی خرید!!!!!! مشکل اینه اصحاب رسانه ما به جای آگاهی دادن و آموزش به مردم و به چالش کشیدن دزدان سرگردنه (مونتاژکارها) شیپور بوقی دستشون گرفتن شدن تبلیغات چی و شیپور چی کارخانه های کرمان موتور و مدیران و ...... اگه واردات آزاد بود و من ۱۰۰%قیمت ماشین رو گمرکی پرداخت میکردم بازهم مبلغ این ماشین ۲۸۰۰ تومان نمیشد!!!!