۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
درخواست ۱۰ مجموعه بزرگ اقتصادی کشور برای ساخت مسکن مشارکتی| حمایت بانک مسکن از گسترش صنعتی سازی
مدیر عامل بانک مسکن در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

درخواست ۱۰ مجموعه بزرگ اقتصادی کشور برای ساخت مسکن مشارکتی| حمایت بانک مسکن از گسترش صنعتی سازی

حسینی، مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه قصد داریم تا سرعت ساخت و ساز را با حمایت مالی از صنعتی سازی افزایش دهیم گفت: مجموعه های بزرگ اقتصادی کشور درخواست ساخت مسکن مشارکتی با بانک مسکن را دارند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رکود حاکم بر بازار مسکن و ساخت و ساز از یک سو و سنتی سازی از سوی دیگر سال های سال است که گریبان بخش مسکن را گرفته است. در دوران اوج استارت پروژه مسکن مهر، صنعتی سازی رونق نسبی یافته بود اما این روزها استفاده از روش های نوین و صنعتی سازی تا حدودی به فراموشی سپرده شده و سهم اندکی را در ساخت و ساز به خود اختصاص می دهد.

یکی از بانک هایی که در سال های گذشته تلاش کرده تا با پرداخت تسهیلات بیشتر به صنعتی سازی، سهم این روش های نوین را در بازار مسکن افزایش دهد بانک مسکن است.

دولت در تلاش است تا برای سرعت دادن به ساخت طرح نهضت ملی مسکن برای کلانشهرها ۷۵۰ میلیون تومان پرداخت کند و این تسهیلات به سازندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند پرداخت می‌شود.

سقف تسهیلات ساخت مسکن به سازندگانی که از روش‌ها و فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند در کلانشهرها، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده که به مرور و با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود. سال گذشته سقف این تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومان بود.

بازپرداخت تسهیلات در سال جاری برای تعاونی‌سازها حداکثر ۱۰ سال و برای سایر سازندگان حداکثر ۸ سال با سود نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۵۵ درصد تسهیلات مشارکت مدنی در چارچوب ضوابط به پروژه‌هایی که از فناوری‌های نوین استفاده کردند پرداخت شد

سید عباس حسینی مدیر عامل بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۵۵ درصد تسهیلات مشارکت مدنی در چارچوب ضوابط به پروژه‌هایی که از فناوری‌های نوین استفاده کردند پرداخت شد گفت: بانک مسکن می خواهد ابتدا رسالت خود را نه فقط از تعریف و پرداخت تسهیلات معمولی مسکن که انجام می دهد و پیگیری می کند بلکه می خواهد آنها را هدایت هم کند.

بانک مسکن می تواند با اعمال سیاستهای اعتباری صحیح و درست به افزایش و ارتقای نظام فنی و مهندسی کشور کمک کند

وی تاکید کرد: بانک مسکن تلاش می کند با اجرای سیاستهای اعتباری خاص چند جهت و چند هدف را با هم پیش ببرد. از جمله اینکه بانک مسکن می تواند با اعمال سیاستهای اعتباری صحیح و درست به افزایش و ارتقای نظام فنی و مهندسی کشور کمک کند. اعتقاد داریم بانک مسکن می تواند با سیاست های اعتباری درست می تواند از شرکتهای دانش بنیان حمایت کند و این حمایت پیگیری خواهد شد.

بانک مسکن با این حمایت ها از صنعتی سازی می تواند از این مجموعه ها حمایت و سرعت ساخت و ساز را بالا ببرد

مدیر عامل بانک مسکن با یادآوری اینکه تلاش می شود با تفاوت قایل شدن بین تولیدکنندگان صنعتی و تولید کنندگانی که از روش های صنعتی و فن آوری نوین استفاده می کنند سرعت عرضه ساختمان و مسکن را در کشور تسریع کنیم ادامه داد: بانک مسکن با این حمایت ها از صنعتی سازی می تواند از این مجموعه ها حمایت و سرعت ساخت و ساز را بالا ببرد.

حسینی با اشاره به اینکه طبیعتا اتمسفر حاکم بر تمام این مباحث این است که از فرهنگ و معماری ایرانی- اسلامی در ساختمان ها صیانت، حمایت و تشویق کنیم تا هموطنان و مردم و شهرنشینی ما همراه این فرهنگ اصیل و بزرگ باشند.

بانک مسکن تلاش می کند تا علاوه بر این مسایل نیز با یک سری برنامه هایی که داریم حضور جدی در بحث ساخت و ساز کشور به لحاظ مجری داشته باشد

وی تصریح کرد: بانک مسکن تلاش می کند تا علاوه بر این مسایل نیز با یک سری برنامه هایی که داریم حضور جدی در بحث ساخت و ساز کشور به لحاظ مجری داشته باشد و بتواند با تعریف یک سری سایت های خوب و مناسب که بازدهی خوبی هم داشته باشند جذب منابع چه از بازار سرمایه و چه از مردم کند.

به گفته وی، با آن نام و اعتبار خوشنامی که بانک مسکن در میان مردم دارد بانک مسکن قصد دارد با حضوری جدی و هدفمند در این عرصه بزرگ به مردم خدمت رسانی کند.

مدیر عامل بانک مسکن در خصوص اینکه برنامه های حمایت از ساخت و ساز و سرعت دادن به آن را چگونه آغاز خواهد کرد؟ گفت: برنامه های بانک مسکن پکیجی از محصولات جدید است که برای آن تعریف می کنیم. هم پکیجی از سرمایه گذاری های جدید در حوزه های مختلف توسط شرکتهای سرمایه گذاری تعریف می کنیم و هم از تمام ظرفیتی که می توانیم برای زمین های خوب در موقعیت های مناسب استفاده کنیم.

مجموعه های بزرگ اقتصادی کشور که جزو ۱۰ کشور نخست کشور هستند علاقمند هستند با بانک مسکن همکاری کنند و زمین های خود را به صورت مشارکتی بدهند به مجموعه های اقتصادی تا احداث کنند

حسینی ادامه داد: مجموعه های بزرگ اقتصادی کشور که جزو ۱۰ کشور نخست کشور هستند علاقمند هستند با بانک مسکن همکاری کنند و زمین های خود را به صورت مشارکتی بدهند به مجموعه های اقتصادی تا احداث کنند.

وی افزود: با توجه به نام نیکی که شرکتهای زیر مجموعه و سرمایه گذاری بانک مسکن دارند عهده دار این کار بزرگ باشند. تصور ما این است که قبل از پایان سال چندین پروژه خوب با بازده خوب در مکان های مناسب توسط همکاران در شرکتهای سرمایه گذاری بانک مسکن با مشارکتهایی که انجام می دهند با مجموعه های بزرگ اقتصادی انجام شود.

۸۵ تا ۹۰ درصد تامین مالی نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن صورت می گیرد

مدیر عامل بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که چند درصد پروژه‌های نهضت ملی که در حال حاضر توسط دولت در سراسر کشور در حال انجام است توسط بانک مسکن تامین مالی می شود؟ گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد تامین مالی نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن صورت می گیرد.

به دنبال این هستیم که علاوه بر نهضت ملی مسکن به تولید مسکن در کشور کمک کنیم. شرکت‌های ساختمان‌سازی ما فعال‌تر از گذشته می‌شوند تا بتوانند در موضوع ساخت‌وساز اتفاق خوبی بیافتد

وی با اشاره به اینکه هدایت سیاست‌های اعتباری‌ به سمت توسعه ساخت‌وساز در کشور به روش های صنعتی و تکنولوژی روز از اهداف بانک مسکن است گفت: به دنبال این هستیم که علاوه بر نهضت ملی مسکن به تولید مسکن در کشور کمک کنیم. شرکت‌های ساختمان‌سازی ما فعال‌تر از گذشته می‌شوند تا بتوانند در موضوع ساخت‌وساز اتفاق خوبی بیافتد. چرا که این اقدامات می تواند سرعت ساخت و ساز را افزایش دهد.

کد خبر: ۲۵۴٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      0 0
      ببین آقای ؟؟اولین وبهترین کار این است .دلالان مسکن شناسایی وحذف شوند اموال آنها مصادره کنید.در طی این چند سال آنقدر پا روی اقتصاد گذشته اند که نفسش بالا نمی آید. دلالان حذف .اموالشان مصادره .وخودشان تبعید به کشورهای افریقایی .