اتاق ایران برای توسعه روابط تجاری با ازبکستان، زمینه‌سازی خواهد کرد
نایب‌رئیس اتاق ایران:

اتاق ایران برای توسعه روابط تجاری با ازبکستان، زمینه‌سازی خواهد کرد

نایب‌رئیس اتاق ایران بر نقش‌آفرینی بخش خصوصی در توسعه روابط تجاری میان ایران و ازبکستان تأکید کرده و گفت: سیاست‌گذاری برای توسعه روابط دو کشور از اولویت‌های اتاق ایران است.

به گزارش بازار، قدیر قیافه نایب‌رئیس اتاق ایران، در حاشیه حضور در پنجمین اجلاس تجاری اکو در تاشکند ازبکستان با سفیر ایران در این کشور دیدار کرده و دو طرف درباره فرصت‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران با ازبکستان در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های معدنی، سرمایه‌گذاری، مواد و محصولات نفتی و پتروشیمی، دارویی و صنایع غذایی گفت‌وگو کردند.

محمدعلی اسکندری سفیر ایران در ازبکستان، با تأکید بر زمینه‌سازی برای توسعه ارتباطات تجاری دو کشور، گفت: برای این منظور ضرورت دارد هیات‌های تجاری بیشتری از ایران در ازبکستان حاضر شوند. سفارت ایران در این کشور می‌تواند مقدمات حضور این هیات‌ها در ازبکستان را فراهم کند.

او تأکید کرد: بخش خصوصی ایران باید بتواند از فرصت‌های مناسب بازار ۳۶ میلیونی ازبکستان و تولیدناخالص ملی نزدیک به ۷۰ میلیارد دلاری این کشور استفاده کند.

قدیر قیافه نایب‌رئیس اتاق ایران، نیز با تبیین مواضع اتاق ایران درباره تجارت با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه، گفت: سیاست‌گذاری برای توسعه روابط ایران و ازبکستان از اولویت‌های اتاق ایران است.

او در این دیدار، به ضرورت پیگیری به رسمیت شناخته شدن اتاق مشترک ایران و ازبکستان از سوی نهادهای مرتبط در ازبکستان اشاره کرد که موضوع با استقبال سفیر ایران در ازبکستان همراه شد. در نهایت قرار شد پیش از دیدار روسای جمهور دو کشور، متن این درخواست نهایی و مقدمات طرح این درخواست فراهم شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha