۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل ۱۵ هزار واحد مسکن مهر که پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دارند در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص عملکرد آن شرکت در تکمیل واحدهای مسکن مهر توضیح داد: واحدهای باقیمانده مسکن مهر در ابتدای دولت سیزدهم به تعداد ۶۲ هزار و ۹۵۱ واحد بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده ۳۰ هزار واحد آن تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است و بیش از ۳۲ هزار واحد نیز در حال تکمیل شدن است، واحدهایی که مشکلات حقوقی‌شان قابل حل شدن است نیز تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: بخش عمده واحدهای باقیمانده مسکن مهر به تعداد ۱۹ هزار و ۹۳۲ واحد در شهر جدید پردیس قرار دارد که عملیات ساخت آنها در جریان است. از این تعدادی که در شهر پردیس در حال احداث است، ‌ عملیات ساخت ۴ هزار و ۵۰۰ واحد آنها بیش از یک سال است که آغاز شده و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: واحدهای باقیمانده مسکن مهر به تعدا ۱۹ هزار و ۹۳۲ واحد در شهر جدید پردیس، یکهزار و ۱۱۱ واحد در پرند، ۸ هزار و ۶۱۱ واحد در هشتگرد، ۲ هزار و ۱۰۰ واحد در شهر جدید گلبهار و به تعداد پراکنده و کم در دیگر شهرهای جدید در حال تکمیل است.

جعفری تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای باقیمانده به غیر از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر پردیس و حدود ۵ هزار واحدی که به شکل تعاونی‌ها در حال ساخت هستند و عمدتا مشکلاتی دارند، حدود ۷۰ درصد است.

وی در خصوص تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر تحت مسئولیت شهرهای جدید گفت: در صورت تامین منابع مالی تا پایان امسال حدود ۱۵ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در حال تکمیل، اتمام و تحویل متقاضیان شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت عمران شهرهای جدید اجازه استفاده از منابع داخلی شرکت را ندارد، امیدواریم با تامین منابع مالی از طریق صندوق ملی مسکن این کار در زمان مقرر، انجام شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha