۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان ۱۶ درصد رشد داشته است
در ۷ ماهه امسال؛

ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان ۱۶ درصد رشد داشته است

سمنان- هاشمی استاندار سمنان گفت: در هفت ماهه اول سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ارزش کالاهای صادراتی استان به لحاظ دلاری ۱۶ درصد رشد داشته است

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه یکی از مسائلی که ما در استان سمنان به آن تاکید داریم این است که کالاهای صادراتی استان به نام استان سمنان صادر و در گمرکات ثبت شود، تاکید کرد: از بخش خصوصی مستقر در استان هم درخواست کرده ایم که صادرات خود را ذیل نام استان سمنان صورت دهند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد قانونی وجود دارد که کالاهای صادراتی حتی در گمرکات مرزی هم باید به نام استان مبداء ثبت شود، افزود: اگر این موضوع صورت گیرد و تمام کالاهای صادراتی سمنان به نام استان ثبت شود، مطمئناً سمنان در زمره سه الی چهار استان برتر کشور در رشد اقتصادی خواهد بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از معضلات امروز این است که برخی تولیدگران صادرات خود را از خارج استان صورت می دهند و حتی بعضاً با بانک های تهران هم کار می کنند، گفت: درخواست ما از تولید گران این است که اقدامات گمرکی را در درون استان صورت دهند.

هاشمی با بیان اینکه تولید کننده ها و صادر کننده ها اجازه دهند که محصول استان به نام استان سمنان صادر شود تا بتوانیم سهم گمرگی خوبی را از استان در کشورمان ثبت کنیم، تاکید کرد: این امر به ارتقای اقتصادی استان هم کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۱۹۴ هزار و ۲۶۱ تن کالا از گمرک استان سمنان صادر شده است، افزود: ۸۱ میلیون و ۸۹۶ هزار دلار ارزش این کالاهای بوده و نشان می دهد که استان سمنان ظرفیت های صادراتی بسیار خوبی را دارد.

استاندار سمنان از افزایش شش و نیم درصدی صادرات کالاهای تولیدی استان در هفت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی خبر داد و گفت: از لحاظ ارزش دلاری نیز شاهد رشد ۱۶.۵ درصدی صادرات کالا در استان بودیم.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha