۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
ذخیره کود مورد نیاز کشاورزان در کشت پاییزه
معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد

ذخیره کود مورد نیاز کشاورزان در کشت پاییزه

معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اعلام تامین ذخیره کافی کودهای کشاورزی در استان‌ها گفت: امسال حدود ۲ میلیون ۹۰۰ هزار تن انواع کود برای بخش کشاورزی تامین شده است.

به گزارش بازار، علی علیزاده افزود: یکی از علت‌های افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در سال گذشته، استفاده مناسب از کودهای پایه در کشت این محصول بود.

معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: امسال حدود ۲ میلیون ۹۰۰ هزار تن انواع کود برای بخش کشاورزی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه کود در همه استان‌های کشور و انبارهای مبادی ذخیره شده است افزود: در حال حاضر بیش از ۴۲۱ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در انبارهای سازمان شرکت در استان‌ها و بنادر جنوبی کشور وجود دارد که این میزان، علاوه بر ذخیره‌ای است که درکارگزاری‌های ۳۱ استان کشور انباشته شده است.

علی محمد حسینی مدیر شرکت خدمات کشاورزی استان تهران نیز، مقدار زمین، الگوی کشت و نوع محصول را از مهمترنی عوامل اختصاص کود به کشاورزان عنوان کرد و گفت: کشاورزان باید اطلاعات اراضی کشاورزی خود را در سامانه پهنه بندی ثبت، تا بتوانند کودهای شیمیایی یارانه‌ای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بخش عمده افزایش تولید در بخش کشاورزی، از تغذیه مناسب نشات می‌گیرد و رکن مهم تغذیه گیاهی استفاده از کود مناسب است. کارشناسان معتقدند، یکی از عوامل تولید رکود بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در کشور، استفاده از نهاده‌های مناسب و کودهای عالی بوده است که با توجه به فقر زمین‌های کشاورزی، وجود این ماده برای کشت محصولات اسای ضروری است.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha