۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
سرمایه گذاری محقق شده ۱.۳۴ تریلیون دلاری چین در مسیر کمربند و جاده
یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی خبر داد؛

سرمایه گذاری محقق شده ۱.۳۴ تریلیون دلاری چین در مسیر کمربند و جاده

موسسه تحقیقاتی «اِید دیتا» آمریکا با انتشار گزارشی، از پرداخت وام ۱.۳۴ تریلیون دلاری چین به کشورهای در حال توسعه در بازه سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ موسسه تحقیقاتی «اِید دیتا» آمریکا با انتشار گزارشی، از پرداخت وام ۱.۳۴ تریلیون دلاری چین به کشورهای در حال توسعه در بازه سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود این وام ها از موارد مختلف از جمله توسعه زیر ساخت گرفته تا کمک های بشر دوستانه پرداخت شده اند. همچنین بالاترین میزان وام های پرداختی مذکور در سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۱۳۶ میلیارد دلار پرداخت شده اند. با اینحال، به دلیل شیوع کرونا، چین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰ میلیارد دلار از وام های وعده داده شده خود به کشورهای در حال توسعه را پرداخت نکرده است.

گفته می شود اکثر این وام ها در راستای کمک به تکمیل مسیر پروژه بزرگ کمربند و جاده چین انجام شده اند. تاکنون بیش از ۲۱ هزار پروژه در این مسیر طی سال های یاد شده تعریف شده که تمامی آنها از سوی چین تامین مالی شده اند.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی اید دیتا، بخشی از مشکلات بزرگ اقتصادی بانک های چینی نیز به مشکل عدم توان کشورهای محل سرمایه گذاری در بازپرداخت وام ها طی سال های سال های گذشته به وجود آمده اند؛ موضوعی که منجر به ریزش ۲۲ درصدی ارزش سهام بانک های چینی از سال ۲۰۲۱ به این سو شده است.

کد خبر: ۲۵۴٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha